@article { author = {Mostafa, Mohsen and Parsakhoo, Aidin}, title = {Monitoring of Existence Forest Road in Shast Kalate Forestry Plan}, journal = {Road}, volume = {28}, number = {102}, pages = {141-154}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Forest Roads are the main element of recovering, conserving and harvesting of natural resources. The current research has down in order to spatial locating qualitative characteristics of road pavement and schedule conservation and maintenance projects in main road, 1, 2, 3 roads in ShastKalateh Forestry plan, Gorgan, Iran. First all of the roads were sampled 100% defects of Pave, Technical Buildings, Horizontal curve were recorded. As well as, Landslide and Erosion point that make the problem were recorded then restoration methods were determined. Results showed in pavement part, slump and vegetation cover on the travel way were the important problem of roads. In addition Landslide and Erosion and trees in Horizontal curve were the other dilemmas of the roads. Subsequently, annual and Periodic reconstruction schedules have been recommended. In addition Landslide and Erosion and trees in Horizontal curve were the other dilemmas of the roads. Subsequently, annual and Periodic reconstruction schedules have been recommended.}, keywords = {Patial Information,Forest Road,Pavement deconstruction}, title_fa = {پایش وضعیت جاده‌های موجود در طرح جنگل‌داری شصت کلاته گرگان}, abstract_fa = {جاده‌های جنگلی پایه اصلی انجام عملیات حفظ، احیا و بهره‌برداری از منابع طبیعی می‌باشند. این تحقیق به‌منظور شناسایی نقاط تخریب شده، ارایه راهکار و ‏همچنین زمان‌بندی انجام عملیات حفاظت و نگهداری در جاده‌ اصلی و جاده‌های شماره 1، 2 و 3 سری یک طرح جنگل‌داری شصت کلاته در ‏شهرستان گرگان به انجام شد. ابتدا جاده‌های مورد مطالعه پس از بازدید به‌صورت صد درصد مورد آماربرداری قرار گرفتند، مشکلات و نواقص بخش‌های رو‌سازی، ابنیه فنی، قوس‌های افقی ثبت گردید، همچنین نقاط لغزشی، رانشی و فرسایشی که برای جاده ایجاد مشکل می‌نمودند ثبت و سپس روش مرمت مورد برای هر نوع ناهنجاری جاده مشخص گردید. نتایج نشان داد که نشست و پوشش ‏انبوه گیاهی روی جاده‌ها از مهم‌ترین معضلات جاده‌ها در بخش روسازی بود، همچنین وجود نقاط لغزشی، فرسایشی و درختان مانع دید در محل قوس‌های افقی از دیگر مشکلات موجود در جاده‌های مورد مطالعه بود. در نهایت برای بهبود و تعمیر هر کدام از خرابی‌های ‏به وجود آمده برنامه‌های بازسازی سالانه و دوره‌ای تعریف شد.}, keywords_fa = {اطلاعات مکانی,جاده‌ جنگلی,خرابی روسازی}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_108298.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_108298_c10c4967423335e51962e81893aa12a7.pdf} }