@article { author = {Kashani, Mostafa and Gorgin, Saeid and Shojaedini, Seyed Vahab}, title = {Using Fuzzy Cellular Automaton Graph Coloring Algorithm for Classifying Dangerous Traffic Region}, journal = {Road}, volume = {29}, number = {107}, pages = {93-100}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {10.22034/road.2021.119325}, abstract = {With regard to roads and traffic routes to different levels of risk, it can be determined which of these sections of these roads and paths are more likely to crash and based on this risk, the maximum speed and the various authorized routes As low as possible. In this study, using a fuzzy graph as a math model of the urban chip network, we present a method for determining the different areas of traffic in terms of the level of risk. Based on the probability of accidents, traffic areas fall into three low risk areas (green), in the danger zone (yellow) and high risk (red). In this study, a graph coloring method is presented that includes two automatic solitary and fuzzy logic segments. In this method, we perform the coloring of the existing graph using a fuzzy automaton system. In this study, the amount of α indicates the quality sensitivity of that road and it has been shown that increasing the amount of α will increase the number of most dangerous routes and increase the sensitivity to driving quality.}, keywords = {automatic cells,hazardous traffic areas,Graph Coloring,Fuzzy logic}, title_fa = {استفاده از الگوریتم رنگ آمیزی گراف اتوماتای سلولی فازی جهت کلاسبندی مناطق پرخطر ترافیکی}, abstract_fa = {با کلاسبندی جاده ها و مسیرهای ترافیکی به سطوح مختلف خطر، می توان تعیین نمود که کدام یک از بخش های این جاده ها و مسیرهای ترافیکی احتمال رخداد تصادف بیشتری دارند و براساس این میزان خطر، حداکثر سرعت مجاز و تابلوهای ترافیکی متفاوتی تعین نمود تا میزان تصادفات به حداقل مورد ممکن برسد. در این مطالعه با استفاده از گراف فازی به عنوان مدل ریاضی شبکه ترافیکی شهری به ارائه روشی جهت تعیین مناطق مختلف ترافیکی از نظر میزان خطر پرداخته ایم. براساس میزان احتمال رخداد تصادفات مناطق ترافیکی را به سه بخش کم خطر (سبز)، در محدوده خطر (زرد) و پرخطر (قرمز) کلاسبندی نمودیم. در این مطالعه یک روش رنگ آمیزی گراف که شامل دو بخش اتوماتای سلولی نامنظم و منطق فازی بوده است ارائه شده است. این در این روش رنگ آمیزی گراف موجود را با استفاده یک سیستم اتوماتای سلولی فازی رنگ آمیزی می‌نماییم. در این مطالعه میزان α بیانگر میزان حساسیت به کیفیت در آن جاده است و نشان داده شد که با افزایش میزان α تعداد جاده های پرخطر بیشتر شده و میزان حساسیت نسبت به کیفیت رانندگی بیشتر خواهد شد.}, keywords_fa = {اتوماتای سلولی,مناطق پرخطر ترافیکی,رنگ آمیزی گراف,منطق فازی}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_119325.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_119325_a1ed69f7b79142c6f9d5b6b5682d652d.pdf} }