@article { author = {BakhshiPour Sedaposhte, A.}, title = {Introduced A Method for Drilling a Subway Tunnel and NATM in the Industry}, journal = {Road}, volume = {24}, number = {87}, pages = {109-114}, year = {2016}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Excavation tunnels subway traditional and mechanized two methods of all sections are done.Method selection the tunnel to the tunnel, project scheduling, overburden status, urban location and traffic, geological conditions, ground level subsidence, and other considerations, the efficiency of the method is dependent.This paper introduces a a variety of tunnel excavation methods and the advantages and disadvantages of their perform operations and processes are briefly described.The purpose of this paper is to provide young engineers familiar with the basic concepts are the tunneling industry.      }, keywords = {natm,Tunneling,subway,system maintenance,Ltys}, title_fa = {معرفی و بررسی روش حفاری NATM در صنعت تونل‌سازی و مترو}, abstract_fa = {حفاری تونل‌های مترو به یکی از دو روش سنتی و مکانیزه تمام مقطع انجام می‌شود. انتخاب روش اجرای تونل به طول تونل، زمانبندی پروژه، وضعیت روباره، موقعیت شهری و ترافیکی، وضعیت زمین شناسی، نشست سطح زمین، راندمان روش و سایر ملاحظات وابسته است. در این مقاله انواع روش‌های حفاری تونل معرفی شده و مزایا و معایب و مراحل انجام عملیات آنها بطور مختصر شرح داده شده است. هدف از ارائه این مقاله آشنایی مهندسان جوان کشور با مفاهیم اولیه در صنعت تونل سازی می‌باشد.      }, keywords_fa = {natm,تونل سازی,مترو,سیستم نگهداری,لتیس}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_50938.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_50938_d3bd8cd2ddbb75fbd2bb5651e5ea3d2f.pdf} }