@article { author = {Shadnia, A. and Romoozi, M.}, title = {Proposing Enhanced Strategy for Transmitting and Routing In Content-Based Vehicular Ad Hoc Networks Based On Geographical Map}, journal = {Road}, volume = {25}, number = {93}, pages = {31-47}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Automobile networks are now enjoyed by many researchers. The key challenge in this grid is the highly dynamic topology of this network, which is an obstacle to establishing reliable paths for content transfer. The Content-Based Content Network based on the Release / Share Reference Architecture can be a model for the highly dynamic structure of these networks. Because this model manages the addressing and tracking of paths by highly animated nodes. Information-Driven Network An innovative model suitable for a dynamic wireless environment described by dynamic topology. To solve traffic congestion in the car network, the increased demand for access to information can be exploited by these networks. The key challenge in this structure is to select the optimal path, to send and prevent the duplicate content from a ninety, which will increase the latency of your options. In this paper, the hierarchical analysis decision making structure is used to select the optimum NIS and avoid sending duplicate content to a node. The results of the network overhead reduction method were 3.2 percent, the 4.7 percent bytes of content was transferred, the total network coverage time was reduced by 2.8 percent, and the downtime delay was reduced to 1.3 percent.    }, keywords = {Content Centric Network (CCN),Analytic Hierarchy Process (AHP),Content Centric Vehicular Networking (CCVN)}, title_fa = {ارایه بهبود استراتژی ارسال و مسیریابی درالگوی محتوا محور شبکه‌های خودرویی مبتنی بر نقشه جغرافیایی}, abstract_fa = {شبکه‌های خودرویی امروزه مورد اقبال بسیاری از محققان قرار گرفته‌اند. چالش اساسی در این شبکه توپولوژی به شدت پویای این شبکه می‌باشد که مانعی جهت برقراری مسیرهای پایا جهت انتقال محتوا می‌باشد. شبکه محتوا محور مبتنی بر معماری مرجع انتشار/اشتراک می‌تواند مدلی متناسب برای ساختار به شدت دینامیک این شبکه‌ها باشد. زیرا این مدل مساله آدرس دهی و برقراری مسیر توسط نودهای شدیدا متحرک را مدیریت می‌کند. شبکه اطلاعات محور مدل ابتکاری متناسب برای محیط بی‌سیم متحرک که با توپولوژی پویا توصیف می‌شود. برای حل تراکم ترافیک در شبکه خودرویی، ناشی از افزایش درخواست دسترسی به اطلاعات می‌توان از این شبکه‌ها بهره برد. چالش مهم در این ساختار انتخاب مسیر بهینه، ارسال و جلوگیری از ارائه محتوای تکراری از یک نود است، این امر موجب افزایش تاخیر انتها‌به‌انتها می‌شود. در این مقاله از ساختار تصمیم‌گیر تحلیل سلسله مراتبی جهت انتخاب نود واسط بهینه و اجتناب از ارسال محتوای تکراری به یک نود استفاده می‌شود. نتایج روش کاهش سربار شبکه تا 3.2 درصد، افزایش میزان بایت محتوای انتقال داده شده 4.7 درصد، کاهش زمان پوشش کامل شبکه 2.8 درصد و کاهش تاخیر انتها‌به‌انتها تا 1.3 درصد را نشان می‌دهد.    }, keywords_fa = {شبکه محتوا محور,فرآیند تحلیل سلسله مراتبی,شبکه خودرویی محتوا محور}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_55202.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_55202_0358c83cbbf861be92b8c6b1835c7585.pdf} }