@article { author = {Golchin, B. and Rahimi, D.}, title = {Evaluation of the Results of Indirect Tensile Tests of Warm Mix Asphalts Using ABAQUS Software}, journal = {Road}, volume = {26}, number = {94}, pages = {27-38}, year = {2018}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {The results of indirect tensile strength tests may provide good information about the performance of asphalt mixtures. This performance can be analyzed using finite element software, as well.In the present study, the indirect tensile test on specimens of asphalt mixtures with viscoelastic properties were modeled using ABAQUS software and the results of modeling were compared with the laboratory results. For experimental modeling, seven asphalt mixtures samples were modeled in the bold and deformable form. Loading strips with regard to the fact that they have a higher hardness than the asphalt mixtures samples were modeled as steel material in the rigid form. Applied load was transferred in an interaction manner between the surface of loaded bars and the samples. The values of resilient modulus were obtained by testing of asphalt mixtures in an indirect tensile strength test apparatus. Prony series coefficients were selected to define the viscoelastic behavior of asphalt mixtures and they were determined using Design Expert software and RSM method. Then, the vertical deformation results from modeling were compared with experimental results. The comparison showed that there was a significant relationship between the experimental results and modeling results.      }, keywords = {indirect tensile strength test,Warm Mix Asphalt,ABAQUS,Resilient Modulus,Prony Series Coefficient}, title_fa = {ارزیابی نتایج آزمایش کشش غیر‌مستقیم مخلوط‌های آسفالتی نیمه گرم با استفاده از نرم افزار آباکوس}, abstract_fa = {آزمایش کشش غیرمستقیم می تواند معیار خوبی در شناسایی رفتار و مشخصات مخلوط­های آسفالتی باشد. این رفتار می تواند در اشل آزمایشگاهی و یا با نرم افزار های المان محدود بررسی شود. در تحقیق حاضر آزمایش کشش غیر مستقیم بر روی نمونه های مخلوط های آسفالتی با فرض رفتار ویسکوالاستیک در نرم افزار آباکوس به صورت سه بعدی مدل سازی شده و نتایج حاصل از مدل سازی با نتایج آزمایشگاهی مقایسه گردیده است. برای مدل سازی آزمایش، 7 نمونه مخلوط آسفالتی به صورت توپر و از نوع تغییر شکل پذیر مدل شدند. نوارهای بارگذاری با در نظر گرفتن اینکه دارای سختی بالاتری نسبت به نمونه های مخلوط آسفالتی بودند از نوع فولادی و به صورت صلب انتخاب گردیدند. بار اعمال شده به صورت اندرکنش بین سطح نوارهای بارگذاری و نمونه، به نمونه­های مخلوط آسفالتی اعمال گردید. مدول برجهندگی لازم برای مدل سازی، توسط آزمایش مدول برجهندگی در دستگاه آزمایش کشش غیرمستقیم بدست آمد. ضرایب سری پرونی لازم برای تعریف رفتار ویسکوالاستیک نمونه های مخلوط آسفالتی با استفاده از نرم افزار DESIGN EXPERTو با روش سطح پاسخ انتخاب شدند. آنگاه، نتایج تغییرشکل عمودی حاصل از مدل سازی با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شدند. مقایسه  نشان داد که ارتباط خوبی بین نتایج آزمایشگاهی و نتایج مدل سازی وجود دارد.  }, keywords_fa = {آزمایش کشش غیر مستقیم,مخلوط آسفالتی نیمه گرم,آباکوس,مدول برجهندگی,ضرایب سری پرونی}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_61636.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_61636_5c58bf7787b4b9de4847c059cb8abbcf.pdf} }