@article { author = {Afrasyabi, Fatemeh and Sadeghian, Ramin and Torabi, Farnaz}, title = {Developing a mathematical model for vehicles scheduling in multiple cross-docking systems}, journal = {Road}, volume = {29}, number = {107}, pages = {1-18}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {10.22034/road.2021.67258}, abstract = {This paper is focused on transportation scheduling at a comprehensive model. The purpose of this study is evaluating field of operation management in cross docking systems. By including input and output of trucks, receiving and carrying items from the warehouses. A bi-objective model proposed that the objectives are minimizing the total cost of the operation along with the highest throughput cross docking system and the total time of the operations. In order to proposed model more closely to the real conditions, multiple cross docking warehouse is assumed. Mixed integer programming multi objective model for docks scheduling with considering the limitations in capacity is proposed and controlled non-dominated sorting genetic algorithm has been used to solve the problem. This method is designed to achieve Pareto solution. Taguchi method is used to tune the parameters in order to faster convergence of the algorithm. Finally the results of the model are presented and interpreted.}, keywords = {scheduling,vehicles,multiple cross docking warehouse,controlled non-dominated sorting genetic algorithm}, title_fa = {ارائه یک مدل ریاضی برای زمانبندی وسایل نقلیه در سیستم‌های انبار متقاطع چندگانه}, abstract_fa = {این مقاله، بر روی زمانبندی وسایل حمل و نقل در یک مدل جامع تمرکز دارد. هدف از این تحقیق بررسی حوزه‌ای از مدیریت عملیات در سیستم‌های انبار متقاطع شامل ورود و خروج کامیون‌ها، دریافت و حمل اقلام از انبارها است. یک مدل چند هدفه با اهداف کمینه کردن مجموع هزینه‌های عملیاتی به همراه بیشترین توان عملیاتی سیستم انبار متقاطع و مجموع کل زمان عملیات‌ها ارائه شده است. هم‌چنین به‌منظور نزدیکی هر چه بیشتر مدل با شرایط واقعی، انبار متقاطع چندگانه فرض شده است. مدل برنامه‌ریزی عدد صحیح مختلط با اهداف چندگانه برای زمانبندی باراندازها با توجه به محدودیت در ظرفیت پیشنهاد شده و به‌منظور حل مدل ارائه شده از الگوریتم ژنتیک مرتب‌سازی نامغلوب کنترل شده استفاده شده است. هدف از طراحی روش فوق، دستیابی هر چه بیشتر به جواب‌های بهینه سراسری یا پارتو است. جهت همگرایی سریع‌تر الگوریتم از روش تاگوچی برای تنظیم پارامترها استفاده شده است. در نهایت نتایج حاصل از حل مدل ارائه و تفسیر شده است.}, keywords_fa = {وسایل نقلیه,انبار متقاطع چندگانه,الگوریتم ژنتیک مرتب‌سازی نامغلوب کنترل شده}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_67258.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_67258_12ad2acead226df5f65f7860cfeda85c.pdf} }