@article { author = {Aghabayk, K. and Kiarash, R. and Tavana, H.}, title = {Review of Safety Measures to Reduce Pedestrian Crashes}, journal = {Road}, volume = {26}, number = {97}, pages = {1-12}, year = {2018}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {As a main mode of transportation, the role of walking cannot be neglected. In order to achieve clean transportation and sustainable urban development in metropolitans, such a matter is of utmost importance. Moreover, the presence of pedestrians helps to enhance the urban safety and increases the cultural interactions. However, in most cities of Islamic Republic of Iran, the infrastructures are built merely considering the needs of the vehicles and almost no attention is devoted to the needs of the pedestrians. Such neglect leads to a decrease in walking and the use of public transportation which in turns can result in a vehicle-centered city, as more and more pedestrians resort to driving personal vehicles. It is obvious that such a city would face safety problems considering the pedestrians. Considering this status, the current article summarizes and describes the possible available strategies to improve the city infrastructure and enhance the pedestrian safety.    }, keywords = {Pedestrian Infrastructure,Transportation infrastructure,Pedestrian Safety,Sustainable urban development,Walkability}, title_fa = {مروری بر اقدامات ایمنی جهت کاهش تصادفات مربوط به عابرین پیاده}, abstract_fa = {نقش پیاده‌روی به عنوان یکی از اجزای اصلی حمل و نقل بر هیچ کس پوشیده نیست. این نقش در کلان‌شهرها و به‌ویژه در راستای دستیابی به حمل و نقل پاک و توسعه پایدار شهری بسیار حائز اهمیت است. بعلاوه حضور و آمد و شد عابرین پیاده باعث ایجاد فضای مناسب و ایمن شهری و ارتقاء سطح مراودات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر خواهد بود. لیکن متاسفانه در بسیاری از شهرهای ما، زیرساخت‌ها حمل و نقل با توجه به نیاز خودروها طراحی و اجرا می‌گردند و کمترین توجه معطوف نیاز عابرین پیاده می‌باشد. این غفلت منجر به کاهش پیاده‌روی و حتی کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی شده و افزایش استفاده از خودروی شخصی و لذا توسعه شهری خودرو محور را در پی خواهد داشت. بدیهی است در‌ چنین شهرهایی معضلات عدیده بروز خواهند کرد و به‌ویژه مشکلات ایمنی عابرین پیاده در آن‌ها برکسی پوشیده نیست. این پژوهش به جمع‌بندی و شرح اقدامات ممکن برای بهبود زیرساخت‌های شهری و افزایش ایمنی عابرین پیاده می‏پردازد.    }, keywords_fa = {اقدامات ایمنی,ایمنی راه,عابرین پیاده,تصادفات,پیاده‌مداری}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_85574.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_85574_20702adf159228c7b9ffc0e8ed7e0dba.pdf} }