@article { author = {noori, yosef and Rahmani, Z.}, title = {The Impact of Marketing Mixes and Airport Operations, Tourism Growth and Regional Economic Development}, journal = {Road}, volume = {27}, number = {98}, pages = {121-132}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Transportation is a sub-sector of developed countries and plays an important role in economic development and tourism, and is a bridge to the relationship between human generations and various civilizations in the world. This study has been conducted by searching for past research from 2006 on tourism in databases, publications, journals and domestic publications aimed at the effects of tourism business on aviation industry. The results have shown that advanced airports, safety and ease of use by flying alongside airlines using tourism mixing elements, especially advertising, the development of tourism and the prosperity of the region's economy have led to the emergence of new businesses, such as low cost airlines, which have a decreasing effect on cost. Exhausted travelers and tourists, to the economic cycle and birch the country's prosperous country is the best alternative to oil revenues.}, keywords = {Marketing mix,Aviation industry,Low cost airlines,Tourism,Business}, title_fa = {بررسی اثرات آمیخته بازاریابی برکسب و کارهای فرودگاهی با تاکید بر رشد گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه}, abstract_fa = {حمل و نقل هوایی به خاطر جایگاه ویژه اش از منظر اقتصادی و گردشگری،  زیربنایی ترین  مولفه چرخه تولید در توسعه کشورها بوده و با ارائه راهکارها و ترکیب مناسبی از آمیخته بازاریابی می توان با تصویر سازی، ذهنیت پروری و جایگاه سازی، ضمن ایجاد تعامل بین سازمان های مرتبط، به فعالیت­های ترویجی، تبلیغی و توسعه محصول گردشگری پرداخت. این مطالعه با جستجو در تحقیقات انجام یافته از سال 1385 تاکنون در خصوص گردشگری، در پایگاههای اطلاعاتیگوگل، جهاد دانشگاهی،اخبار و انتشارات­، مجلات و نشریات داخلی و ماهنامه­های آماری  شرکت فرودگاه­ها و ناوبری هوایی ایران با تمرکز بر کلمات کلیدی با هدف بررسی تاثیر کسب و کارهای موجود در صنعت هوانوردی بر توسعه گردشگری انجام گرفته، نتایج نشان داد که وجود فاصله مکانی فرودگاه­ها با زیر ساخت پیشرفته، تکنولوژی مدرن و مجهز از یک طرف وایمنی، راحتی و سهولت تردد با هواپیما در کنار شرکت­های هواپیمایی از طرف دیگر، با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری و بخصوص تبلیغات، ضمن توسعه صنعت گردشگری و رونق بخشی به اقتصاد منطقه باعث وجود آمدن کسب و کارهای تازه ای از قبیل شرکت­های هواپیمایی کم هزینه شده که این کسب و کار نوپا با اثر کاهشی بر هزینه های تمام شده مسافران و گردشگران، در کنار ترمینال­های مجهز و پیشرفته و با همکاری شرکت­های هواپیمایی با ناوگان مناسب به چرخه اقتصادی و توسعه پایدار کشور رونق بخشیده و بهترین گزینه برای جایگزینی درآمدهای نفتی  می باشد.}, keywords_fa = {آمیخته بازاریابی,حمل و نقل هوایی,شرکت‌های هواپیمایی کم هزینه,گردشگری‌,کسب و کار}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_89044.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_89044_554b8d745022815ccb95dca48ebb96f0.pdf} }