%0 Journal Article %T ارزیابی مکانیکی مدل روسازی تراموای مدفون شده در خیابان‌های شهری %J جاده %I مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی %Z 1735-062X %A عبدی کردانی, علی %A میرزا گل گنجی, نادر %A قطب, فرشاد %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 27 %N 98 %P 29-36 %! ارزیابی مکانیکی مدل روسازی تراموای مدفون شده در خیابان‌های شهری %K تراموای %K روسازی %K آباکوس %R %X با توجه به توسعه روز افزون زندگی شهری و افزایش ترافیک، مصرف سوخت بالا و اتلاف وقت شهروندان،استفادهازروشهاییکهکاراییتسهیلاتحملونقلموجود راافزایشمی­دهدضروریبهنظر می­رسد. هدف از این تحقیق، تحلیل و ارزیابی روسازی تراموای مدفون شده در روسازی آسفالتی شبیه سازی شده با استفاده از مدل اجزای محدود ساخته شده در نرم افزار ABAQUS می­باشد. مشخصات مدل ساخته شده شامل 200 میلی­متر آسفالت برای ضخامت با پهنای 140 میلی­متر و ارتفاع 100 میلی­متر می­باشد. برای این منظور اثر بارهای تک و همزمان بار افقی و عمودی بر روی سیستم اعمال شد و نتایج کامل خروجی از جمله معیارهای تنش فون مایسزو تغییر شکل­ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این تحقیق حاکی از این موضوع است که تنش در بارگذاری یکطرفه بحرانی تر از حالت دوطرفه می­باشد و بیشترین تنش و کرنش نیز در قسمت داخلی مابین دو ریل اتفاق می­ افتد. %U https://road.bhrc.ac.ir/article_88954_cb9e85637b07f5a1bfd65addf08e82a3.pdf