ORIGINAL_ARTICLE
ارایه مدلی موثر به منظور استخراج دانش از اطلاعات دوربینهای پلاکخوان
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تجهیزات سختافزاری زیرساختهای حملونقل هوشمند و ایجاد قابلیت ذخیرهسازی انواعاطلاعات مخابره شده از این تجهیزات سبب شده است. پایگاهدادههای عظیم اطلاعاتی از فعالیتهای این تجهیزات ایجاد گردد.اطلاعات مخابره شده از دوربینهای شامل اطلاعات مفیدی هستند که در صورت تحلیل میتوانند بهمنظور پیشبینی، کنترل ومدیریت مورداستفاده قرار گیرند. تحلیل این دادههای حجیم با روشهای دستی امکانپذیر نیست، دادهکاوی با استفاده از راهکارهایخودکار امکان استخراج دانش مؤثر از انبوه اطلاعات را فراهم میکند. در این مقاله مدل مؤثری بهمنظور استخراج دانش از اطلاعاتدوربینهای پلاک خوان ارائهشده است. پیادهسازی این مدل دانش ارزشمندی در خصوص رفتار رانندگان ناوگان عمومی حملونقلمسافر ارایهشده است.
https://road.bhrc.ac.ir/article_53717_e936f3b42c03b25d61c443c66c876cdd.pdf
2017-11-22
1
9
داده کاوی
سیستمهای حمل ونقل هوشمند
اکبر
اختیاری
akbar.ekhtiari@yahoo.com
1
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ایران
AUTHOR
مهدی
فقیهی
mfaghihi@mail.ir
2
استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
AUTHOR
سمیه
علیزاده
s_alizadeh@kntu.ac.ir
3
استادیار، هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، تهران، ایران
AUTHOR
- ندیمی شهرکی، م.ح.، تاکی، م.، حبیباللهی، ف.، (1393)، "دادهکاوی مفاهیم و کاربردها"، نجفآباد، نشر دانشگاه آزاد.
1
-"تحلیل وضعیت تردد اتوبوسها در آزاد راه تهران – قم با استفاده از سامانه های هوشمند ثبت تخلف"، (1395)، مرکز مدیریت راههای کشور.
2
- Anqiang Huang, Lingling Zhang, Zhengxiang Zhu and YongShi, (2009), ”Data Mining Integrated with Domain Knowledge”, in Cutting-Edge Research Topics on Multiple Criteria Decision Making, Communications in Computer and InformationScience, vol. 35, Springer Berlin Heidelberg, pp.184.
3
- Harrison A., and Van Hoek, R., (2002),”Logistics Management and Strategy”, International Logistic: A Supply Chain Approach Financial Times Prentice Hall, pp. 3- 45.
4
- Crespo Marquez, A., (2005), “Applications and Case studies, Modeling Critical failures maintenance: a case study for mining”, Journal of Quality in Maintenance Engineering, Vol. 11 Issue 4,
5
pp.301 – 317.
6
- Cao Zhang, Huang and Gang Zong, Y. (2010), “Study on the Application of Knowledge Discovery in Databases to Decision Making of Railway Traffic Safety in China”.
7
-Chang-Yi Chen, Tien-Yin Chou, Ching-Yun Mu, Bing-Jean Lee, Magesh and Hsien Chao, (2011), “Using Data Mining Techniques on Fleet Management System”, Esri International User Conference.
8
-Daniel T. Larose, (2005), “Discovering Knowledge Data, 2nd ed. Publisher JohnWiley& Sons”, 2005,
9
-Ding Pan,” A Formal framework for Data Mining Process Model”. IEEE PACIIA 2009 in press.
10
-Kohavi R., “Data Mining and Visualization”, In: Sixth Annual Symposium on Frontiers of Engineering, National Academy Press, pp.31-40.
11
-Lily Sun, Cleopa John Mushi, (2010), “Case-based analysis in user requirements modeling for knowledge construction”, Journal of Information and Software Technology, Vol. 52, Issue 7, July.
12
-Liu Xu, (2007), “Guojun Mao.An Algorithm to Approximately Mine Frequent Closed Itemsets from Data Streams”. ActaElectronica Sinica.
13
-Longbing Cao, Dan Luo and Chengqi Zhang, (2007), “Knowledge action ability:satisfying technical and business Interestingness.”IEEE Trans.International Journal Business Intelligence and Data Mining, Vol.2, No.4.
14
-Longbing Cao, (2008), “Domain Driven Data Mining: Challenges and Prospects.”Journal on Knowledge and Data Engineering. Vol. 1, No. 1 January.
15
-Sudhir Kumar Barai, (2003),“Data Mining Applications in Transportation Engineering”, Transport, Vol. XVIII, No. 5, pp. 216-223.
16
-WenQun Wang, Haibo and Magaret, (2005),“Vehicle Breakdown DurationModeling.”Journal of Transportation and Statistics. Vol. 8, Number 1.
17
-William R. King, Peter V. Marks, Jr., and Scott McCoy, (2002),“The Most Important Issues in Knowledge Management.” Communications of the ACM, Vol. 45, No 49, September.
18
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی تأثیر کاربرد آسفالت بازیافتی بر مقاوت لغزندگی رویه راه
تامین مقاومت لغزندگی کافی در زمینه راهسازی یکی از اقدامات مهم و اجتنابناپذیر است. پژوهش حاضر در پی آناست که امکان فنی استفاده از درصدهای مختلف آسفالتهای بازیافتی را، هم در بافت ریز و هم در بافت درشتروسازی راهها، بهمنظور کاهش لغزندگی مورد بررسی قرار دهد. برای اندازهگیری لغزندگی، روش آونگ انگلیسی بهکار گرفته شده است. در این تحقیق پانزده نمونه آسفالت درشتدانه و پانزده نمونه آسفالت ریزدانه با درصدهایمختلف آسفالت بازیافتی ساخته شده و در انتها نیز مقاومت لغزندگی هر یک از نمونهها در شرایط مرطوب )خیس(اندازهگیری شده است. دادههای بهدستآمده از آزمایش با استفاده از آزمون tتحلیل شده است. در این تحقیق، علاوهبر مطالعات آزمایشگاهی به بررسی مقاومت لغزندگی در نمونه کارگاهی با ترکیب 80درصد آسفالت بازیافتی در محورآزادراه تهران- قم نیز پرداخته شده است. برای این منظور، سه نمونه آسفالت گرم غیربازیافتی و سه نمونه آسفالتگرم بازیافتی از محل کارگاه تهیه شده و با دستگاه آونگ انگلیسی مقاومت لغزندگی نمونه ها مورد آزمایش قرار گرفتهاست. با توجه به مقادیر tو p-valueو مقدار ارزش آزمون که برابر عدد 82در نظر گرفته شده با ضریب اطمینان 95% تنها برای دو نوع آسفالت بافت درشت %40تازه بعلاوه %60بازیافتی و آسفالت بافت درشت %20تازه بعلاوه %80بازیافتی فرض صفر که همان فرض برابری عدد مقاومت لغزندگی دو نوع آسفالت است در سطح % 5رد نمیشود. باتوجه به استفاده 80درصدی از آسفالت بازیافتی در طرحهای اجرایی فعلی، توصیه میشود سهم آسفالت بازیافتی در اجرابه 60درصد کاهش یابد.
https://road.bhrc.ac.ir/article_53718_c3e7c24310a6f0174a81e1e6925ddc76.pdf
2017-11-22
11
18
آسفالت بازیافتی
مقاومت لغزندگی
بافت ریز و درشت
آونگ انگلیسی
حمیدرضا
بهنود
behnood@eng.ikiu.ac.ir
1
استادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران
AUTHOR
مهرداد
کیهانفر
mehrdad.general@yahoo.com
2
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران
AUTHOR
علی
عبدی کردانی
3
استادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران
AUTHOR
-احدی، م.ر.، منصورخاکی، ع. نصیراحمدی، ک.،
1
"تأثیر بافت درشت روسازی در کنترل لغزندگی و کاهش تصادفات جادهای"، مهندسی حملونقل، سال اول، شماره چهارم، تابستان1389.
2
-اکبری، ع.، بیدختی، م.ر.، (1392)، "استفاده از مصالح بازیافتی آسفالت rap در لایه اساس روسازی"، اولین کنفرانس ملی زیر ساختهای حملونقل، تهران، پژوهشکده حملونقل، دانشگاه علم و صنعت ایران.
3
-امیدوار, پیمان و محسن علا، (1390)، "بررسی عملکرد سنگدانههای بازیافتی ترکیبشده با مخلوطهای آسفالتی"، اولین کنفرانس ملی عمران و توسعه، رشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لشت نشا.
4
-آئین نامهروسازی راههای ایران؛ 1390؛ سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور وزارت راه و شهرسازی، معاونت امور فنی معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دفتر امور فنی، نشریه 234.
5
-زیاری، ح.، باباگلی، ر.، قاسمی کلیجی، الف.، و کاشانی نوین، م.، (1394)، "بررسی آزمایشگاهی شیارشدگی مخلوطهای آسفالتی لاستیکی حاوی مصالح خرده آسفالتی RAP"، دهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تبریز، دانشگاه تبریز دانشکده مهندسی عمران.
6
-زیاری، ح.، منیری، ع.، و فاطمی، س.، (۱۳۹۳)، "بررسی استفاده از مواد و مصالح غیر مرسوم در روسازی راهها"، پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور، ارومیه، انجمن علمی دانشجویی عمران دانشگاه ارومیه.
7
-علیاکبری بیدختی، م. ر.، (1392)، "استفاده از مصالح بازیافتی آسفالت rap در لایه اساس روسازی، اولین کنفرانس ملی زیر ساختهای حملونقل"، تهران، پژوهشکده حملونقل، دانشگاه علم و صنعت ایران.
8
-فخری، م.، و طاری بخش، م.، (1392)، "بررسی تاثیر دانهبندی و ایجاد بافت درشت به روش پخش سنگریزه بر مقاومت لغزندگی روسازیهای بتنی راه". نشریه مهندسی عمران و محیط زیست، شماره43، ص. 79-69.
9
-مشخصات فنی اجرائی بازیافت سرد آسفالت، (1385)، "سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور وزارت راه و شهرسازی"، معاونت امور فنی معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دفتر امور فنی، نشریه 339.
10
-Frigio, E. Pasquini, G. Ferrotti, F. Canestrari. (2013),“Improved durability of recycled porous asphalt”. Construction and Building Materials 48, pp.755–763.
11
Okafor, F. O., (2010), “Performance of recycled asphalt pavement as coarse aggregate in concrete”. Leonardo Electronic Journal of Practices and Technologies, 17, pp.47-58.
12
-Thakur, J. K., Han, J., Pokharel, S. K., & Parsons, R. L. (2012), “Performance of geocell-reinforced recycled asphalt pavement (RAP) bases over weak subgrade under cyclic plate loading”. Geotextiles and Geo membranes, 35, pp.14-24.
13
-Echauz, J., Litt., B., (2002), “prediction of epileptic seizures”. The LANCET Neurology journal , 2002, pp. 22-30.
14
-Yue Huang, Roger N. Bird, Oliver Heidrich. (2007), “A review of the use of recycled solid waste materials in asphalt pavements”. Conservation and Recycling 52, pp.58–73.
15
ORIGINAL_ARTICLE
مروری بر قیر طبیعی و تأثیر آن بر روی خصوصیات قیر و مخلوط آسفالتی
در این پژوهش با مرور بر تحقیقات انجامشده، خصوصیات اصلاحشده قیر و مخلوط آسفالتی با افزودنی گیلسونایت موردبررسیقرار میگیرد. گیلسونایت یک ماده هیدروکربنی حاصل از قیر نفتی بوده که در مناطق نفتخیز ایران بهوفور دیده میشود و اینماده با توجه به قیمت کمتر و اصلاح و بهبود خصوصیات مخلوط آسفالتی میتواند هزینههای پروژههای راهسازی را کاهش دهد.تحقیقات انجامشده نشان میدهد افزودن گیلسونایت به مخلوط آسفالتی باعث افزایش مقاومت خستگی و مدول سفتی مخلوطآسفالتی اصلاحشده میگردد و با توجه به افزایش مدول میتوان نتیجه گرفت که روسازی دارای سختی بیشتری بوده و عمرخستگی بالاتری دارد. همچنین نتایج حاکی از آن است که این ماده باعث افزایش ویسکوزیته و کاهش درجه نفوذ میشود و باتوجه به قیمت کمتر آن نسبت به سایر افزودنیها از جمله افزودنیهای پلیمری و صنعتی، میتواند یک جایگزین مناسب برایبهبود شیار شدگی در درجه حرارت بالا در روسازی آسفالتی باشد. بررسیها نشان میدهد این ماده افزودنی باعث افزایشاستحکام و مقاومت کششی غیرمستقیم مخلوط آسفالتی شده و با افزایش نسبت ،TSRمقاومت رطوبتی مخلوط آسفالتی را بهبودداده و از عریان شدگی مخلوط آسفالتی جلوگیری میکند و میتواند بهعنوان یک ماده ضد عریان شدگی در مصالح سیلیسیبکار گرفته شود. همچنین با توجه به قابلیت تحمل نیروهای برشی بالا میتواند در تقاطع چهارراه، ایستگاههای اتوبوس بخصوصدر مسیر اتوبوسهای تندرو، اطراف میدانها و همچنین روسازی فرودگاهها استفاده شود.
https://road.bhrc.ac.ir/article_53719_3b9db7e00c9f7a408ea24fb5997d6042.pdf
2017-11-22
19
32
گیلسونایت
شیار شدگی
ویسکوزیته
حساسیت رطوبتی
ضد عریان شدگی
سعید
حسامی
s.hesami@nit.ac.ir
1
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی بابل، بابل، مازندران، ایران
LEAD_AUTHOR
سعید
صبحی
loordsaeid@gmail.com
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی بابل، بابل، مازندران، ایران
AUTHOR
-افشاری، غ.، امامی، ح. و قلی پور، م.، (1385)، "قیرهای اصلاحشده توسط گیلسونایت، فورفورال اکسترکت و پلیمرها"مجله علوم و فنّاوری.
1
-حسینخانی، الف.، (1394)، "کانیسازی گیلسونایت
2
(قیر طبیعی): معرفی، زمینشناسی، نحوه و مکان زایش آن در ایران ".
3
-مهندسین مشاور معدن آرا، (1375)، "گزارش پیجویی ناحیهای قیر در حوالی شهرستان قصر شیرین و گیلان غرب".
4
-فرهادی، م.، (1378)، "گزارش پیجویی قیر طبیعی در منطقه کوهدشت لرستان، سازمان صنعت و معدن استان لرستان".
5
-Aflaki, S., & Tabatabaee, N. (2009), "Proposals for modification of Iranian bitumen to meet the climatic requirements of Iran". Construction and Building Materials, 23(6), pp. 2141-2150.
6
-Akbari Nasrekani, A., Naderi, K., Nakhaei, M., & Mahmoodinia, N. (2016). "High-temperature performance of gilsonite-modified asphalt binder and asphalt concrete". Petroleum Science and Technology, 34(21), pp. 1783-1789.
7
-Akbari Nasrekani, A., Nakhaei, M., Naderi, K., Fini, E., & Aflaki, S. (2017), "Improving Moisture Sensitivity of Asphalt Concrete Using Natural Bitumen (Gilsonite)" (No. 17-05663).
8
-Al-Qadi, I. L., & Fini, E. H. (2010), "Development of a crack sealant adhesion test (CSADT) specification for hot-poured bituminous sealants". Journal of Testing and Evaluation, 39(2), pp. 1-7.
9
-Ameri, M., Mansourian, A., & Sheikhmotevali, A. H. (2012), "Investigating effects of ethylene vinyl acetate and gilsonite modifiers upon performance of base bitumen using Super pave tests methodology". Construction and Building Materials, 36, pp. 1001-1007.
10
-Ameri, M., Mansourian, A., & Ziari, H. (2011), "Experimental investigation of the effect of Gilsonite on performance of hot-mix asphalt". Transportation Research, 1(1), pp. 1-2.
11
-Ameri, M., Mansourian, A., Ashani, S. S., & Yadollahi, G. (2011), "Technical study on the Iranian Gilsonite as an additive for modification of asphalt binders used in pavement construction". Construction and Building Materials, 25(3), pp. 1379-1387.
12
-Anderson, D., Maurer, D., Ramirez, T., Christensen, D., Marasteanu, M., & Mehta, Y. (1999), "Field performance of modified asphalt binders evaluated with super pave test methods": I-80 test project. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, (1661), pp. 60-68.
13
-Arthur LC (1963). "Oil and Gas Possibilities of Utah, Re-evaluated" .Utah Geological and Mineralogical Survey, USA.
14
-Babagoli, R., Hasaninia, M., & Mohammad Namazi, N. (2015), "Laboratory evaluation of the effect of gilsonite on the performance of stone matrix asphalt mixtures". Road Materials and Pavement Design, 16(4), pp. 889-906.
15
-Bardesi A., Brule B. et al., (1999) "Use of modified bituminous binders, special bitumen’s and bitumen’s with additives in road pavements". In: World Road Association (PIARC),
16
pp. 118-120.
17
-Carbognani, L. (1992). "-Molecular structure of asphaltene proposed for 510c residue of Venezuelan crude." INTEVEP SA tech. report.
18
-Covington RE (1964), "A brief history of early “mineral exploitation in the Uinta Basin in Geology and mineral resources of the Uinta Basin", Utah’s hydrocarbon storehouse, Eighth Annual Field Conference: Intermountain Association of Petroleum Geologists, Utah, Sabatka EF (editor) Utah Geological Association, Utah.
19
-Crawford, A. L. (1963), "Oil and gas possibilities of Utah, re-evaluated": Utah Geological and Mineralogical Survey. Bulletin, pp.54, 564.
20
-Giavarini, C., De Filippis, P., Santarelli, M. L., & Scarsella, M. (1996), "Production of stable polypropylene-modified bitumen’s." Fuel, 75(6), pp. 681-686.
21
-Hajikarimi, P., Aflaki, S., & Hoseini, A. S. (2013), “Implementing fractional viscoelastic model to evaluate low temperature characteristics of crumb rubber and gilsonite modified asphalt binders". Construction and Building Materials, 49, pp. 682-687.
22
-Harmelink, D. (1992), "Gilsonite, an asphalt modifier". Colorado Department of Transportation Technical Report No. CDOT-DTD-R-92-3. pp. 1-38.
23
-Hill, B., Oldham, D., Behnia, B., Fini, E. H., Buttlar, W. G., & Reis, H. (2016), "Evaluation of low temperature viscoelastic properties and fracture behavior of bio-asphalt mixtures". International Journal of Pavement Engineering, pp. 1-8.
24
-Huang, B., Li, G., & Shu, X. (2006), "Investigation into three-layered HMA mixtures". Composites Part B: Engineering, 37(7), pp. 679-690.
25
-Jahanian, H. R., Shafabakhsh, G., & Divandari, H. (2017), "Performance evaluation of Hot Mix Asphalt (HMA) containing bitumen modified with Gilsonite". Construction and Building Materials, 131, pp. 156-164.
26
-Kalantar, Z. N., Karim, M. R., & Mahrez, A. (2012), "A review of using waste and virgin polymer in pavement." Construction and Building Materials, 33, pp. 55-62.
27
-Keighin, C. W., & Hibpshman, M. H. (1975), "Preliminary mineral resource study of the Uintah and Ouray reservation.", Utah.
28
-Kök, B. V., Yilmaz, M., & Guler, M. (2011), "Evaluation of high temperature performance of SBS+ Gilsonite modified binder". Fuel, 90(10), pp. 3093-3099.
29
-Kök, B. V., Yilmaz, M., Turgut, P., & Kuloğlu, N. (2012), "Evaluation of the mechanical properties of natural asphalt-modified hot mixture". International Journal of Materials Research, 103(4), pp. 506-512.
30
-Levorsen, A.I., (2001), "Geology of petroleum", 2th.CBS Publisher.
31
-Liu, J., & Li, P. (2008), "Experimental study on gilsonite-modified asphalt." In Airfield and Highway Pavements: Efficient Pavements Supporting Transportation's Future,
32
pp. 222-228.
33
-Lu, X., & Isacsson, U. (1997), "Rheological characterization of styrene-butadiene-styrene copolymer modified bitumens". Construction and Building Materials, 11(1), pp. 23-32.
34
-Mirhabibi, A.R., Mehrabi, B., Beigy, A.N., Haghighi, M. and Norooz, H.) 1994(, "Characterization of some new iranian bitumen". Tectonophysics, 229, pp. 211-283.
35
-Mogawer, W. S., Fini, E. H., Austerman, A. J., Booshehrian, A., & Zada, B. (2012), "Performance characteristics of high RAP
36
bio-modified asphalt mixtures". In Transportation Research Board 91st Annual Meeting (No. 12-2411).
37
-Nciri, N., Song, S., Kim, N., & Cho, N. (2014), "Chemical characterization of gilsonite bitumen." J Pet Environ Biotechnol, 5(193), 2.
38
-Pruitt, R. G. (1961), "The mineral resources of Uintah County." Utah Geological and Mineralogical Survey.
39
-Quintana, H. A. R., Noguera, J. A. H., & Bonells, C. F. U. (2015), "Behavior of gilsonite-modified hot mix asphalt by wet and dry processes" Journal of Materials in Civil Engineering, 28(2), 04015114.
40
-Sharp, B., Berg, K., Fazio, M., & Stewart, R. (2010), "Glisonite as an Anti-Stripping Agent in Hot Mix Asphalt" (No. UT-10.10).
41
-Suo, Z., & Wong, W. G. (2009), "Analysis of fatigue cracks growth behavior in asphalt concrete material in wearing course". Construction and Building Materials, 23(1), pp. 462-468.
42
-Yaya, A. S., Oldham, D., Hosseinnezhad, S., Aflaki, S., & Fini, E. H. (2016), "Physiochemical and Rheological Characterization of Biomodified Gilsonite". In Transportation Research Board 95th Annual Meeting (No. 16-5863).
43
-Yilmaz, M., & Çeloğlu, M. E. (2013), "Effects of SBS and different natural asphalts on the properties of bituminous binders and mixtures". Construction and Building Materials, 44, pp. 533-540.
44
-Yilmaz, M., & Erdoğan Yamaç, Ö. (2017), "Evaluation of Gilsonite and Styrene-Butadiene-Styrene Composite Usage in Bitumen Modification on the Mechanical Properties of Hot Mix Asphalts". Journal of Materials in Civil Engineering, 29(9), 04017089.
45
-Yilmaz, M., & Yalcin, E. (2016), "The effects of using different bitumen modifiers and hydrated lime together on the properties of hot mix asphalts". Road Materials and Pavement Design, 17(2), pp. 499-511.
46
-Yilmaz, M., Kök, B. V., & Kuloğlu, N. (2012), "Investigating the resistance of asphaltite containing hot mix asphalts against fatigue and permanent deformation by cyclic tests". Canadian Journal of Civil Engineering, 40(1), pp. 27-34.
47
-Yılmaz, M., Kök, B. V., & Kuloğlu, N. (2012), "Investigation of mechanical properties of short-and long-term aged asphalted modified asphalt mixtures". Journal of Materials in Civil Engineering, 25(5),
48
pp. 563-572.
49
-Zhong, K., Cao, D. W., & Liu, Q. Q. (2008), "Research on the Rheological Characteristics of Gilsonite Modified Bitumen". Journal of Highway and Transportation Research and Development (English Edition), 3(1),
50
pp. 20-24.
51
-Ziegler Chemical & Mineral Corp. (2014), "Gilsonite is safe to use." Retrieved from 24 http://www.zieglerchemical.com/health.htm. Accessed June 12, 2015.
52
ORIGINAL_ARTICLE
تبیین و برنامهریزی عوامل مؤثر بر ارتقا و بهبود ترافیک شهری )نمونه موردی شهر کرمان
تحقیق حاضر با توجه به شرایط کنونی شهر کرمان میکوشد تا به ارزیابی راهکارهای مدیریتی و برنامهریزی درکنترل ترافیک شهر کرمان بپردازد. نوع پژوهش حاضر به لحاظ ماهیت تحلیلی- قیاسی و به لحاظ هدف کاربردیبوده برای جمعآوری دادهها و اطلاعات مربوط به آن از روش کتابخانهای و میدانی استفاده شده است. در مطالعاتمیدانی بهوسیله روش دلفی از نظر متخصصان استفاده و پس از تائید نهایی راهکارها، با تهیه پرسشنامه، اطلاعاتموردنیاز جمعآوری شده است. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSSبا آزمون تی تکنمونهای ورگرسیون صورت گرفته است. نتایج حاصل از آزمون Tبهمنظور بررسی وضعیت شاخصهای و عوامل ارتقا و بهبودبرنامهریزی ترافیک نشان داد که میانگین شاخصهای موردمطالعه ارتقا و بهبود برنامهریزی ترافیک بهطور کل بامیانگین ) (3.93بالاتر از حد متوسط میباشد. نتیجه میگیریم نقش عوامل مؤثر بر ارتقا و بهبود برنامهریزی کنترلترافیک در شهرکرمان مطلوب میباشد. همچنین نتایج آزمون تحلیل رگرسیون بهمنظور بررسی تأثیرگذاریمتغیرهای مستقل )شاخصها و عوامل مؤثر بر بهبود و ارتقا برنامهریزی ترافیک( بر متغیر وابسته نشان میدهدمتغیر طراحی تقاطعها، مدیریت پارک وسایل نقیله با بتای /0 441و مدیریت زیستمحیطی با بتای /0 408بیشترینتأثیر را بر انتقاد و بهبود برنامهریزی ترافیک شهری در شهر کرمان دارد؛ و متغیر زیرساختی، طرحها و پروژههایعمرانی با ضریب بتای /0 262کمترین تأثیر را بر ارتقا و بهبود برنامهریزی ترافیک شهر کرمان داشتهاند.
https://road.bhrc.ac.ir/article_53720_730c1eae660c7419e0a430572ad6028a.pdf
2017-11-22
33
44
برنامه ریزی ترافیک
SPSSروش دلفی
شهرکرمان
محمد
رحیمی
mohammad.rahimi8@gmail.com
1
استادیار،دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی شهری
AUTHOR
اورینب
رنجبر
orynab.ranjbar@gmail.com
2
دانشجوی کارشناسی ارشد
AUTHOR
-امینی نژاد، س.ر.، افتخاری، ق.، (1389)،" مرکز چاپ و انتشار پیام نور، چاپ اول، تهران.
1
-احدی، محمد ر.، بریمانی، م.، (1390)، "بررسی و اثرات وضعیت ترافیکی بر سوانح رانندگی در راههای استان سمنان"، اولین همایش ملی ترافیک: ایمنی و راهکارهای اجرایی آن، کرمان.
2
-بهبهانی، ح.، (1374)، "مهندسی ترافیک تهران": سازمان حملونقل ترافیک.
3
-توسلی، م.، (1382)، اصل ارتباط در طراحی شهری، فصلنامه هنرهای زیبا، شماره 14.
4
-جهانشاهلو، ل.، امینی، ا.، (1385)، "برنامهریزی شهری و نقش آن در دستیابی به حملونقل پایدار شهری"، تهران: هفتمین کنفرانس مهندسی حملونقل و ترافیک ایران، سازمان حملونقل و ترافیک تهران، معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران.
5
-رصافی، الف.، (1388)، "مهندسی ترابری قزوین": انتشارات دانشگاه بین المللی امام خمینی.
6
-روحانی، الف.، (1386)، "چالشها و چشمانداز امنیت راه و ترافیک کشور"، دو ماهنامه توسعه انسانی، سال چهارم شماره 15، ص. 16.
7
-شاهی، ج.، نادران، ع.، (1384)، "راهنمای سازماندهی تقاطعها"، چاپ اول، تهران: انتشارات نورپردازان.
8
-شهیدی، م. ح.، (1386)، نقش طراحی و مدیریت حملونقل و ترافیک در کاهش آلودگی هوای شهر، تهران، سازمان حملونقل و ترافیک.
9
-صالحی، ع.، منافی؛ س.، حیدری، (1391)، بررسی نقش شهرداریها در کنترل ترافیک شهری، مطالعه موردی: شهر زنجان، فصلنامه دانش انتظامی زنجان، سال اول، شماره سوم، ص. 2-32.
10
-عبدالرحمانی، ر.، (1384)، "نقش خانواده در آموزش فرهنگ ترافیکی"، نشریه آموزش عاوم اجتماعی، دوره 8، شماره 3، ص. 18.
11
-کلوانی نیتلی، ع.، (1390)، کاربری اراضی و مدیریت ترافیک و حمل و نقل درون شهری، با مطالعات موردی مشکلات ترافیکی شهر ساحلی نور، دفتر تحققات کاربردی انتظامی کرمان.
12
-میربها، ب.، اسد امرجی، م.، (1386)، آرام سازی چاپ اول، تهران، انتشارات سازمان حملونقل و ترافیک تهران.
13
-یعقوبی، ن.م.، یکهانیان، الف.، سمیع پورگیری، الف.، لطیفی، س.، (1391)، "شناسایی راههای تعیین الگوی بهینه ترافیک شهری"، فصلنامه علمی ترویجی مطالعات راهور، سال 9، شماره 17، ص. 91-108.
14
-افشارکهن، ج.، بلالی، الف.، قدسی، ع.م.، (1391)، "بررسی ابعاد اجتماعی مسأله کنترل ترافیک شهری؛ مطالعه موردی: مشهد"، فصلنامه مطالعات شهری، سال دوم، شماره چهارم، ص. 90-59.
15
-سرور، ه.، صلاحی، و.، کاشانی اصل، الف.، افضلی گروه، ز. (1395)، "بررسی عوامل مؤثر بر ارتقاء و بهبود ترافیک شهری"، مطالعات مدیریت ترافیک، شماره 42.
16
-یعقوبی، ن.م.، کیهانیان، الف.، سمیع پورگیری، الف.، لطیفی، س.، (1391)، "شناسایی راههای تعیین الگوی بهینه ترافیک شهری"، فصلنامه مطالعات راهور، سال نهم، شماره 17،
17
ص. 91-108.
18
-مختاری ملک آبادی، ر.، (1385)، "برنامهریزی نوین کاربری اراضی شهری و ساماندهی ترافیک"، مجموعه مقالات همایش ملی ترافیک شهری.
19
-May, AD. & Robert, M. (1995), “The design of integrated transport strategies”, Journal of Transport Policy, Vol. 2, No. 2, pp. 97-105.
20
-Clarc, C. (1957), Transport: maker and breaker of cities, town planning review, No 28, pp.237-250.
21
ORIGINAL_ARTICLE
برنامه ریزی پرواز در افق زمانی کوتاه مدت
امروزه صنعت حمل و نقل هوایی، به عنوان یکی از مهمترین محورهای رشـد در کشـورهای توسـعه یافتـه و در حـال توسـعه، مطـرحمیباشد. بخش هوایی به دلیل رشد روز افزون و نیاز به توسعه زیر بنایی این صنعت، از اهمیت بسزایی برخوردار است. رقابت شدیدبین خطوط هوایی و بالا رفتن سطح توقع مسافران، منجر به طرح مسائل پیچیده زمانبندی و برنامـهریـزی شـده اسـت، بـه طوریکـهنیازمند مدلها و روشهای جدید برای حل این گونه مسائل میباشد. مشکلات برنامهریزی که این روزها مدیران فرودگاه و خطـوطهوایی با آن مواجه میشوند بسیار پیچیدهتر از مسائل برنامهریزی سنتی میباشد. در این مقالـه، یـک مـدل ریاضـی بـرای زمانبنـدیپروازهای یک فرودگاه در افق یک روزه ارائه شده که مواردی نظیر تخصیص ناوگان، تخصیص گیت و زمانبندی و توالی پروازها نیـزدر آن دیده شده است. در این مقاله، زمانبندی پروازها به صورتی انجام می گیرد که تعادل در بازههای زمانی مختلف ایجاد شود. بهبیان دیگر، مدل سعی می کند از تراکم پروازها در یک یا چند بازه زمانی پرهیز کرده و پروازها را بطور متعادل در بازه های مختلـفزمانی برنامه ریزی کند و در عین حال، محدودیتهای مختلف موجود در مسئله زمانبندی پرواز را نیز تضـمین نمایـد. ایـن مسـأله بـهصورت یک مدل عدد صحیح مختلط مدلسازی و با روش دقیق به کمک نرم افزار GAMSحل شده است
https://road.bhrc.ac.ir/article_53721_d3844d732b5f8b56605fa38349d70e30.pdf
2017-11-22
45
60
زمانبندی پرواز
تخصیص ناوگان
تخصیص گیت
علیرضا
رشیدی کمیجان
rashidi@azad.ac.ir
1
دانشیار، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه، فیروزکوه، ایران
AUTHOR
نسیبه
جمشیدی
nasibe.jamshidi89@gmail.com
2
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
AUTHOR
-Andersson T., and P. Varbrand. (2004), “The Flight perturbation problem”. Transportation planning and Technology 227(2), pp.91-117.
1
-Bea, K-H., et al., (2010), “Integrated Airline Operations: Schedule Design, Fleet Assignment, Aircraft Routing, and Crew Scheduling”. For the degree of Doctor of Philosophy in Industrial and Systems Engineering.
2
-Bolender M.A. and Slater. G.L., (2000), Analysis and optimization of departure sequences. In pro-ceedings of the AIAA Guidance, Navigation and control conference and exhibit, Denver, co, August,
3
pp. 1672-1683.
4
-Cadarso, L., Marín, Á., (2013), “Robust passenger oriented timetable and fleet assignment integration in airline planning”. Journal of Air Transport Management 26,
5
pp. 44-49.
6
-Díaz-Ramírez J., Ignacio Huertas J. and Trigos F., (2014), “Aircraft maintenance, routing, and crew scheduling planning for airlines with a single fleet and a single maintenance and crew base”, Computers & Industrial Engineering, Vol. 75, pp. 68–78.
7
-Gürkan H., Gürel S. and Aktürk M.S., (2016), “An integrated approach for airline scheduling, aircraft fleeting and routing with cruise speed control”. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 68, pp. 38–57.
8
-Jaillet, P., Song, G., and Yu Gang., (1996), “Airline Network Design and Hub Location Problems”, Location Science, Vol.4,
9
pp. 195-211.
10
-Jungai, T. & Hongjun, X., (2012), "Optimizing Arrival Flight Delay Scheduling Based on Simulated Annealing Algorithm”. Physics Procedia 33, pp. 348 – 353.
11
-Klincewicz J. and Rosenwein M., (1995), “The Airline Exception Scheduling Problem”, Transportation Science, 29, pp. 4-16.
12
-Laderer Phillip J. and Nambimadom Ramakrishnam S. (1998), “Airline Network Design”, Operation Research, Vol. 46, No.6, November-December .
13
-Lieder A., Briskorn D., Stolletz R., (2015),
14
“A dynamic programming approach for the aircraft landing problem with aircraft classes”. European Journal of Operational Research, Volume 243, Issue 1, 16 May 2015, pp. 61–69.
15
-Marinelli M., Dell’Orco M., Sassanelli D., (2015), “A Metaheuristic Approach to Solve the Flight Gate Assignment Problem”. Transportation Research Procedia, Volume 5, pp. 211-220.
16
-Samà, M., D’Ariano, A. & Pacciarelli, D., (2013). Rolling Horizon Approach for Aircraft Scheduling in the Terminal Control Area of Busy Airports. Procedia - Social and Behavioral Sciences 80, pp. 531 – 552.
17
-Samà, M., D’Ariano, A., D’Ariano, P. & Pacciarelli, D., (2016), scheduling models for optimal aircraft traffic control at busy airports: Tardiness, priorities, equity and violations considerations. Omega,In Press, Corrected Proof .
18
-Sölveling G., Clarke J.P., (2014), “Scheduling of airport runway operations using stochastic branch and bound methods”. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Volume 45, August 2014, pp. 119–137.
19
-Teodorovic. Dusan B., (1983), “Flight Frequency Determination.” Transportation Engineering, Vol. 109, No.5, September.
20
-Teodorovic D. and Guberinic S., (1984), “Optimal Dispatching Strategy on an Airline Network after a schedule perturbation”, European Journal of operational Research, 15, pp.178-182.
21
-Teodorovic Dusan, Milica Kalic, and Goran Pavcovic, (1994), “The potential for using Fuzzy set Theory In Airline Network Design”, Transportation Research (B), Vol. 28B, No.2, pp. 103-121.
22
-Teodorovic D. and Stojkovic G., (1990), Model for operation Daily Airline Scheduling, Transportation Planning and Technology, 14, pp. 273-285.
23
-Teodorovic D. and Stojkovic G., (1995), Model to Reduce Airline Schedule Disturbances. Journal of transportation Engineering, pp. 324-331.
24
-Yan, S., Tang, C-H., Lee, M-C., (2007), “A flight scheduling model for Taiwan airlines under market competitions. Omega, The International Journal of Management Science, 35, pp. 61-74.
25
-Zhang D., Yu C., Desai J., Lau H., (2016),
26
“A math-heuristic algorithm for the integrated air service recovery”. Transportation Research Part B: Methodological, Volume 84, February 2016, pp. 211–236.
27
- اصغرپور، م.، (1385)، "تصمیمگیریهای چندمعیاره"، چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران.
28
- طاهرخانی، ح.، (1388). "تعیین توالی پرواز همراه با جابجاییهای منطقه نگهداری در فرودگاه"، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف.
29
ORIGINAL_ARTICLE
ارزیابی عملکرد مخلوطهای آسفالتی اصلاح شده با الیاف شیشه و بازالت
اصلاح و بهبود خواص عملکردی مخلوطهای آسفالتی گرم با استفاده از افزودنیهای گوناگون همواره مورد توجه محققان و پژوهشگرانبوده است. الیاف به عنوان یکی از انواع افزودنیها و به دلیل ویژگیهای مکانیکی مناسب، پتانسیل زیادی برای تغییر در عملکرد آسفالتدارند. تاکنون مطالعات گستردهای به منظور بررسی عملکرد الیاف شیشه و بازالت به صورت مجزا در مخلوطهای آسفالتی انجام شدهاست. در پژوهشهای گذشته کمتر اثر همزمان دو یا چند نوع افزودنی روی مخلوطهای آسفالتی مورد توجه قرار گرفته است. اینتحقیق با هدف بررسی پارامترها و خواص عملکردی مخلوطهای آسفالتی اصلاح شده با دو نوع الیاف شیشه و بازالت بطور همزمان انجامشده است. بدین منظور نمونههای آسفالتی اصلاح شده با 0/2 ،0/1و 0/3درصد از این الیاف ساخته و تحت آزمایشهای مقاومتوروانی مارشال، مدول برجهندگی، شیارشدگی، خزش دینامیکی و حساسیت رطوبتی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان میدهد استفادهبه میزان بهینه از الیاف شیشه وبازالت در کنارهم، منجر به افزایش شاخص مارشال و عدد روانی در مخلوط آسفالتی میشود که این امرنشان دهنده مقاومت بیشتر در برابر تغییرشکلهای دائمی از جمله شیارشدگی میباشد. با افزودن این الیاف به مقدار بهینه، مدولبرجهندگی آسفالت افزایش قابل توجهی مییابد. علاوه بر این، افزایش چشمگیر شاخص TSRدر نمونههای اصلاح شده با الیاف شیشه وبازالت، نشان دهنده تاثیرات مثبت ترکیب این دو نوع الیاف در برابر آسیبهای رطوبتی رویههای انعطافپذیر میباشد.
https://road.bhrc.ac.ir/article_53722_5df428db283cd78b4a031dc591228458.pdf
2017-11-22
61
74
مخلوط آسفالتی اصلاح شده
الیاف شیشه
بازالت
آزمایشهای عملکردی آسفالت
حسن
زیاری
h.ziari@iust.ac.ir
1
مرکز تحقیقات قیر و مخلوطهای آسفالتی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
AUTHOR
حسن
دیواندری
h_divandari@iust.ac.ir
2
گروه عمران، واحد نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، نوشهر، ایران
LEAD_AUTHOR
ابوالفضل
افشین
abolfazl.afshin@gmail.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
AUTHOR
- حجازی، م.، شیخزاده، م.، ابطحی، م.، سمنانی، د. (1387)، "بررسی کاربرد مواد نساجی گوناگون جهت تسلیح مکانیکی بتن آسفالتی و تحلیل نتایج حاصل با استفاده از یک شبکه عصبی مصنوعی"، چهارمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه تهران، ایران.
1
- دیواندری، ح.، شعبانی، م. (1395)، "بررسی عملکرد مخلوط آسفالتی اصلاح شده با الیاف شیشه"، کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و مهندسی، دانشگاه استانبول، ترکیه.
2
- دیواندری، ح.، مدرس، ا.، حسینی، م.، رستمی، م.، (1394)، "ارائه مدل شیارشدگی مخلوطهای آسفالتی با استفاده از نتایج آزمایش مقاومت کششی غیرمستقیم و پارامترهای مارشال"، مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، سال اول، شماره دوم.
3
- دیواندری، ح.، مدرس، ا.، رستمی، م.، حسینی، م.، (1394)، "ارایه مدل تخمین عدد روانی با استفاده از پارامترهای مارشال و نتایج آزمایش مقاومت کششی غیرمستقیم"، پژوهشنامه حمل و نقل، دوره دوازدهم، شماره دوم.
4
- زیاری، ح.، (1393)، "راهنمای کاربردی آزمایشهای قیر و آسفالت"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران، چاپ سوم.
5
- طباطبایی، الف.م.، (1394)، "روسازی راه"، مرکز نشر دانشگاهی، دانشگاه تهران، چاپ بیست و ششم.
6
- معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری (1390)، "آییننامه روسازی آسفالتی راههای ایران"، نشریه شماره 234، وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده حمل و نقل، موسسه قیر و آسفالت ایران، تجدید نظر اول.
7
- نوبخت، ش.، عابدی، ح.، (1389)، "تاثیر نوع دانهبندی بر حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی گرم"، پنجمین کنگره ملی مهندسی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
8
- Abtahi, M., Sheikhzadeh, M., Hejazi, M. (2010), “Fiber-reinforced asphalt concrete”, Journal of Construction and Building Materials, No. 24,
9
pp. 871-877.
10
- AASHTO T 283, (2007), “Standard Method of Test for Resistance of Compacted Asphalt Mixture to Moisture-Induced Damage”.
11
- ASTM D 1559, (1989), “Standard Method of Test for Resistance to Plastic Flow of Asphalt Mixtures Using Marshall Apparatus”.
12
- ASTM D 4123-82, (1995), “Standard Test Method for Indirect Tension Test for Resilient Modulus of Bituminous Mixtures”.
13
- Australian AS 2891.12.1, (1995), “Methods of Sampling and Testing Asphalt – Determination of the Permanent Compressive Strain Characteristics of Asphalt – Dynamic Creep Test”.
14
- Chen, L., Yushi, Y. (2012), “Analysis on asphalt mixture performance Influenced by basalt mineral fiber”, Jiangsu Traffic Science Research Institute, Nanjing, China.
15
- Fakhri, M., Hosseini, A. (2017), “Laboratory evaluation of rutting and moisture damage resistance of glass fiber modified warm mix asphalt incorporation high RAP proportion”, Journal of Construction and Building Materials, No. 134, pp. 626-640.
16
- Fu, Zh., Dang, Y., Guo, B., Huang, Y. (2016), “Laboratory investigation on the properties of asphalt mixture modified with double-adding admixtures and sensitivity analysis”, Journal of Traffic and Transportation Engineering, No. 3(5), pp. 412-426.
17
- Huang, Yang H. (2004) “Pavement Analysis and Design”, 2nd. Edition, USA, University of Kentucky.
18
- Mahrez, A., Katman, H., Karim, M. (2003), “Prospect of using glass fiber reinforced bituminous mixes”, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation studies, Vol. 5,
19
pp. 794-807.
20
- Mahrez, A., Katman, H., Karim, M. (2005), “Fatigue and deformation properties of glass fiber reinforced bituminous mixes”, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation studies, Vol. 6, pp. 997-1007.
21
-
22
- Morova, N. (2013), “Investigation of usability of basalt fiber in hot mix asphalt concrete”, Journal of Construction and Building Material, No. 47, pp. 175-180.
23
- Shukla, M., Tiwari, D., Sitramanjaneyulu, K. (2014), “Performance characteristics of fiber modified asphalt concrete mixes”, The International Journal of Pavement Engineering and Asphalt Technology (PEAT), Vol. 15,
24
pp. 38-50.
25
- Taherkhani, H. (2016), “Investigation the properties of asphalt concrete containing glass fiber and nanoclay”, Civil Engineering Infrastructure Journal, No. 49(1), pp. 45-58.
26
- Ziari, H., Divandari, H. (2013), “Presenting asphalt mixtures flow number prediction model using gyratory curves”, International Journal of Civil Engineering, Vol. 11, No. 2, pp. 125-133.
27
ORIGINAL_ARTICLE
ارایه مدل تابع هزینه تعمیر و نگهداری آزادراههای ایران
برآورد هزینههای تعمیرونگهداری آزادراهها به منظور انجام برنامهریزی هر چه دقیقتر برای تخصیص بودجه و سایر اقدامات همـواره،مطرح است. در این خصوص، معمولا از روشهای سنتی یا بهرهگیری از ضرایب بینالمللی استفاده میشـود. در ایـن مقالـه بـا اسـتفاده ازروش رگرسیونی، مدلی برای تابع کل هزینه تعمیرونگهداری آزادراههای ایران ارایه شده است. نتایج حاکی از آن است که مدل غیرخطـیبوده و شامل متغیرهای توصیفی سن راه و میزان بار استاندارد محور بر مسیر است. همانطور که انتظار میرود سن تاثیر منفی با ضریب0/33بر مجموع هزینه تعمیرونگهداری در کل دوران بهرهبرداری و برعکس، بار استاندارد محور دارای تاثیر مثبت با ضریب 1/2داشـتهاست. با استفاده از این تابع، مدل هزینه نهایی آزادراهها نیز برآورد شده است. بر اساس این مدل، هزینه نهایی آزادراه اردکان-مهریز کهدر برنامه ساخت قراردارد برای دوره بهرهبرداری 30ساله برابر 0/11ریال خواهد بود. با توجه به این مدل با توجه به سن راه میتـوانحساسیت هزینه را نسبت به بار اضافی برآورد کرد.
https://road.bhrc.ac.ir/article_53723_c1a5e172f8ce8c8b9135e5576e13a710.pdf
2017-11-22
75
80
تعمیرونگهداری
تابع هزینه
هزینه نهایی
هادی
گنجی زهرایی
1
مربی، پژوهشکده مالی و اقتصاد راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
AUTHOR
-ب.م.-م.ا.، (1391)، "ارایه مدل تخصیص هزینههای تعمیر و نگهداری راه در کشور، در یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران.
1
-Anastasopoulos, P.C., J.E. Haddock, and S. Peeta, (2014), "Cost overrun in public-private partnerships: Toward sustainable highway maintenance and rehabilitation". Journal of Construction Engineering and Management, 140(6): pp. 04014018.
2
-Anani, S.B. and S.M. Madanat, (2010), "Estimation of highway maintenance marginal cost under multiple maintenance activities". Journal of Transportation Engineering, 136(10): pp.863-870.
3
-Ahmed, A., et al., (2015), "Estimating the marginal cost of pavement damage by highway users on the basis of practical schedules for pavement maintenance, rehabilitation and reconstruction". Structure and Infrastructure Engineering, 11(8): pp. 1069-1082.
4
-Berndt, E.R. and L.R. (1973), "Christensen, The translog function and the substitution of equipment", structures, and labor in US manufacturing 1929-68. Journal of econometrics, 1(1): pp. 81-113.
5
-Hajek, J., S. Tighe, and B. Hutchinson, (1998), "Allocation of pavement damage due to trucks using a marginal cost method". Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, pp. 50-56.
6
-Link, H., (2003), "Estimates of marginal infrastructure costs for different modes of transport Highway, A.A.o.S. and T. Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures. Vol. 1. 1993: AASHTO.
7
-Dalla Valle, P. and N. Thom, (2017), "Inclusion of design variability in flexible highway pavement life-cycle cost analysis". Proceedings of the Institution of Civil
8
Engineers-Construction Materials,: pp. 1-12.
9
-Puterman, M.L., (2014), "Markov decision processes: discrete stochastic dynamic programming". John Wiley & Sons.
10
-http://www.rmto.ir/Pages/WaysAssistants.aspx.
11