TY - JOUR ID - 65702 TI - اثربخشی دوربین‌های کنترل ترافیک بر مدیریت سرعت JO - جاده JA - ROAD LA - fa SN - 1735-062X AU - حسنی نسب, شهاب AU - شریفی‌راد, امیر AU - زاهدی, محسن AD - استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه رازی، کرمانشاه کرمانشاه، ایران AD - استادیار، گروه، مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 26 IS - 95 SP - 175 EP - 182 KW - سرعت عملکردی KW - مدیریت سرعت KW - دوربین کنترل ترافیک DO - N2 - سرعت از اصلی‌ترین دلایل خسارت‌های مالی و جانی در تصادف‌ها است. استفاده از دوربین‌های کنترل ترافیک یکی از روش‌های مرسوم برای مدیریت سرعت است. عملکرد این ابزار به دلیل داشتن برد مکانی محدود در قطعات قبل و بعد از محل نصب دوربین نیاز به بررسی دارد، تا علاوه بر نقاط حادثه‌خیز توان برآورد مناطق حادثه‌خیز را نیز داشته باشیم. در این پژوهش اطلاعات سرعت در سه قطعه قبل از محل نصب دوربین، محل نصب آن و قطعه بعد محل نصب جمع‌آوری گردید. تغییرات سرعت در سه فاز سرعت قطعه قبل و محل نصب، سرعت قطعه بعد و محل نصب، سرعت قطعه قبل و قطعه بعد مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط نرم‌افزار SPSS صورت گرفت. از ضریب همبستگی و آزمون t وابسته برای بررسی اطلاعات استفاده شد. بین سرعت عملکرد محل نصب دوربین و قطعه قبل،در بازه اطمینان 95% دارای رابطه و همبستگی است.تفاوت معناداری در سرعت عملکرد محل نصب و قطعه قبل وجود دارد. سرعت عملکرد در قطعه بعد از محل نصب با سرعت عملکرد در محل نصب دوربین دارای رابطه و همبستگی نیست، ولیتفاوت سرعت معناداری بین این دو قطعه وجود دارد. سرعت عملکرد در قطعه بعد از محل نصب با سرعت عملکرد در قطعه قبلش دارای رابطه و همبستگی نیست، سرعت عملکرد در این دو قطعه تفاوت معناداری ندارد. UR - https://road.bhrc.ac.ir/article_65702.html L1 - https://road.bhrc.ac.ir/article_65702_d00dba1a70dd01358d59f0cedfae2670.pdf ER -