TY - JOUR ID - 88954 TI - ارزیابی مکانیکی مدل روسازی تراموای مدفون شده در خیابان‌های شهری JO - جاده JA - ROAD LA - fa SN - 1735-062X AU - عبدی کردانی, علی AU - میرزا گل گنجی, نادر AU - قطب, فرشاد AD - عمران، فنی مهندسی، امام خمینی (ره)، قزوین، ایران AD - دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات شاهرود، ایران AD - دانشجوی دکترا، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 27 IS - 98 SP - 29 EP - 36 KW - تراموای KW - روسازی KW - آباکوس DO - N2 - با توجه به توسعه روز افزون زندگی شهری و افزایش ترافیک، مصرف سوخت بالا و اتلاف وقت شهروندان،استفادهازروشهاییکهکاراییتسهیلاتحملونقلموجود راافزایشمی­دهدضروریبهنظر می­رسد. هدف از این تحقیق، تحلیل و ارزیابی روسازی تراموای مدفون شده در روسازی آسفالتی شبیه سازی شده با استفاده از مدل اجزای محدود ساخته شده در نرم افزار ABAQUS می­باشد. مشخصات مدل ساخته شده شامل 200 میلی­متر آسفالت برای ضخامت با پهنای 140 میلی­متر و ارتفاع 100 میلی­متر می­باشد. برای این منظور اثر بارهای تک و همزمان بار افقی و عمودی بر روی سیستم اعمال شد و نتایج کامل خروجی از جمله معیارهای تنش فون مایسزو تغییر شکل­ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این تحقیق حاکی از این موضوع است که تنش در بارگذاری یکطرفه بحرانی تر از حالت دوطرفه می­باشد و بیشترین تنش و کرنش نیز در قسمت داخلی مابین دو ریل اتفاق می­ افتد. UR - https://road.bhrc.ac.ir/article_88954.html L1 - https://road.bhrc.ac.ir/article_88954_cb9e85637b07f5a1bfd65addf08e82a3.pdf ER -