-آرام، ع.، (1392)، "مدل پیشبینی تصادفات روی
قوسهای افقی در راههای دو خطه برون شهری در جنوب ایران با استفاده از مدلهای رگرسیون دوجملهای منفی"، پایاننامه دکتری، گروه مهندسی راه و ساختمان، دانشکده فنی و محیط زیست، دانشگاه ملی مالزی، کوالالامپور،
فروردین ماه.
-اسکندری، ا. و پور معلم، ن.، (1395)، "بررسی عوامل انسانی مؤثر در تصادفات در راههای برون شهری (مطالعه موردی: بزرگراه آزادگان اصفهان)"، دومین کنفرانس
بینالمللی نخبگان عمران، معماری و شهرسازی، لندن – انگلستان.
-پاکگوهر، ع.، و همکاران، (1388)، "بررسی نقش عامل انسانی در بروز و شدت تصادفات جادهای بر اساس مدلهای رگرسیون LR و CART"، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، سال چهارم، شماره 13.
-حبیب زاده، ا. انصاری، ر. و اسماعیلیان، م.، (1395)، "شناسایی و اولویتبندی عوامل درون سازمانی تأثیرگذار بر یادگیری تکنولوژیک - مورد مطالعه: شرکت فولاد مبارکه"، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره سوم، شماره 4.
-حبیبی، آ. ایزدیار، ص. و سرافرازی، ا.، (1393)،
"تصمیمگیری چند معیاره فازی، چاپ اول. تهران، کتیبه گیل".
-خیرآبادی، غ. ر. و بوالهری، ج.، (1390)، "نقش عوامل انسانی در تصادفات جادهای"، تحقیقات علوم رفتاری، دوره 10، شماره 1، ص. 69-78.
-رضا واحدی، ج. و ذاکر، ن.، (1391)، "اولویتبندی عوامل موثر در تصادفات محل قوسهای افقی واقع در راههای دو خطه دو طرفه بر اساس روش تصمیم گیری گروهی"، نهمین کنگره بین المللی کهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان.
-ساری صراف، ب. ولیزاده کامران، خ. و مجیدی، ع.، (1388)، "بررسی اثرات عناصر اقلیمی بر تصادفات جادهای، مطالعه موردی: محور ساری – رامسر، اولین کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جادهای و ریلی"، ایران – زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.
-شرافتی، ا. کشفی، س. مهماندار، م. ر.، (1392)، "بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت تصادفات جادهای استان لرستان"، فصلنامه علمی ترویجی راهور، شماره 22، دوره 1،
ص. 31-53.
-شنبدی، م. حسین بر، م. ا. و کیانی مقدم، م.، (1397)، "بررسی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر هابشدن بنادر
(مورد کاوی: بنادر جنوبی کشور ایران)"، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه در رشته مدیریت و بازرگانی دریایی دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار.
-عشوریان، ج. و دیواندری، ح.، (1399)، "ارزیابی عوامل مؤثر بر ایمنی ترافیک و تصادفات جادهای"، دومین کنفرانس مدیریت شهری، و شهرسازی و معماری با رویکرد اقتصاد و عمران شهری، تبریز.
-عطائی، م.، (1388)، "تصمیمگیری چند معیاره فازی"، انتشارات دانشگاه صنعتی شاهرود.
-کامبوزیا، ن. عامری، م. و حسینیان، م.، (1400)، "بررسی عوامل مؤثر در شدت تصادفات راههای روستایی گیلان جهت تعیین مؤثرترین عوامل و ارایه راهکارهای ایمنی"،
فصلنامه جاده، دوره 29، شماره 106.
-محمدی، ف.، (1390)، "پایاننامه بررسی عوامل اقتصادی مؤثر بر تصادفات جادهای ایران"، دانشگاه بوعلیسینا.
-Aram, A., (2013), “Crash prediction model on horizontal curves for two lane rural roads in the south of Iran by negative binomial model”, Thesis submitted in fulfillment for the degree of doctor of philosophy, faculty of engineering and built environment university kebangsaan Malaysia bangi.
-Aram, A., (2010), “Effective Safety Factors on Horizontal Curves of Two-lane Highways”, Journal of Applied Sciences, 10, pp.2814-2822.
-Bonneson, J. A. Pratt, M. Miles, J. & Carlson, P., (2007), “Horizontal curve signing handbook: Texas Transportation Institute”, Texas & M University System.
-Cakaj. A., (2011), “The Range and Horizon Plane Simulation for Ground Stations of Low Earth Orbiting (LEO) Satellites”, International Journal of Communications, Networks and System Sciences (IJCNS), Vol. 4, Number 9, USA, pp. 585-589.
-Hauer, E., (2000), “Safety of horizontal curves, HSIS-HSDM”, March 24.
-Ishikawa, A. Amagasa, M. Shiga, T. Tomizawa, G. Tatsuta, R. & Mieno, H., (1993), “The Max-Min Delphi method and fuzzy Delphi method via fuzzy integration”, Fuzzy Sets and Systems 55, North-Holland, pp.241-253.
-Jassbi, A. Jassbi, J. Akhavan, P. Chu, M. T. & Piri, M., (2015), “An empirical investigation for alignment of communities of practice with organization using fuzzy Delphi panel”, VINE, Vol. 45 Iss. 3,
pp. 322 – 343.
-Kenneth, G. E., (2021), “Statistical Application of Regression techniques in Modeling Road Accidents in Edo State”, Nigeria, Scholars Journal of Physics, Mathematics and Statistics, pp.14-18.
-Khan, G. Bill, A. R. Chitturi, M. V. & Noyce, D. A. (2013), “Safety evaluation of horizontal curves on rural undivided roads”, Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2386(1), pp.147-157.
-Krammes, R. A., (1997), “Interactive Highway Safety Design Model: Design Consistency Module”, Public Rd, 61,
pp.47-52.
-Kufmann, A. & Gupta, A.A., (1988), “Fuzzy mathematical models in engineering and management science”, Amsterdam:
North-Holland.
-Kurakina, E. Evtiukov, S. & Rajczyk, J., (2018), “Forecasting of road accident in the DVRE system, Thirteenth International Conference on Organization and Traffic Safety Management in Large Cities”, Transportation Research Procedia 36, pp.380-385.
-Lamm, R. Psarianos, B. & Califiso. S., (2002), “Safety evaluation process for two-lane rural road, Transportation Research Record”, 1796, Paper No. 02-21, 78,
pp.51-59.
-Ogden, K.W., (1996), “Safer Roads; A guide to road safety engineering”, IRRD, OECD.
-Rolison, J. Regev, Sh. Moutari, S. & Feeney, A., (2018), “What are the factors that contribute to road accidents”? An assessment of law enforcement views, ordinary driver’s opinions, and road accident records, Accident Analysis and Prevention 115, pp.11–24.
-Sangare, M. Gupta, Sh, Bouzefrane, S. & Banerjee, S., (2020), “Exploring the forecasting approach for road accidents: Analytical measures with hybrid machine learning, Expert Systems with Applications”.
-Sanz, C. N. Guirao, B. & Gálvez Pérez, D., (2019), “Population ageing and rural road accidents: Analysis of accident severity in traffic crashes with older pedestrians on Spanish crosstown roads”, Research in Transportation Business & Management, 30, 100377.
-Schneider, W. H. Zimmerman, K. Van Boxel, D. & Vavilikolanu, S., (2009), “Bayesian analysis of the effect of horizontal curvature on truck crashes using training and validation data sets”, Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2096(1), pp.41 -46.