-احمدی، ح. فیضنیا، س.، (1387)، "سازندهای دوره کواترنری (مبانی نظری و کاربردی آن در منابع طبیعی)"، انتشارات دانشگاه تهران، 557 ص.
-حسینی، س.ع، جلالیان، س.، (1393)،"مقایسه عملیات خاکی، تغییرات حجم برداشت و هزینه جاده جنگلی با شرایط استاندارد ساخت (مطالعه موردی؛سری ارزفون)، "نشریه پژوهشهای علوم و فناوری چوب و جنگل. سال بیست و یکم، شماره سوم ص.113-130.
-زندبصیری، م. سوسنی، ج. و پورهاشمی، م.، (1395)، "ارزیابی شدت بحران زوال در جنگلهای استان کهگیلویه و بویراحمد (منطقه مورد مطالعه: تنگ سولک)"، نشریه تحقیقات جنگل و صنوبر، جلد بیست و چهارم، شماره چهارم،
ص. 674-665.
-سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، (1384)، "آییننامه طرح هندسی راهها"، نشریه شماره 161، سازمان برنامه و بودجه کشور. ص.379.
-سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، (1384)، "دستورالعمل تهیه پروژهراهای جنگلی"، نشریه شماره، 148، سازمان برنامه و بودجه کشور. ص.198.
-سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، (1390)، "راهنمای طرح، اجرا و بهره برداری راههای جنگلی"، نشریه شماره، ۱۳۱، سازمان برنامه و بودجه کشور. ص.184.
-طالبی، م. مجنونیان.ب. عبدی، ا. و الهیان، م.، (1394)، "ارزیابی وضعیت حفاظت و نگهداری جاده در منطقة ارسباران"، جنگل و فراودههای چوب، مجله منابع طبیعی ایران، دوره 68، شماره 2، ص. 591-613.
-طالبی، م. مجنونیان، ب. عبدی، ا. الهیان، م.، (1395)، "بررسی کمی و کیفی استانداردهای ساخت جادههای جنگلی منطقه ارسباران"، نشریه پژوهشهای علوم و فناوری چوب و جنگل، جلد بیست و دوم، شماره دوم، ص. 34-19.
-فلاح تبار، ن.، (1379)، "تأثیر عوامل جغرافیایی بر شبکه راههای کشور"، پژوهشهای جغرافیایی، شماره 38،
ص. 47-55.
-کیبندری، ص. حسینی، س.ع.، (1398)، "مروری بر مطالعه عوامل موثر بر طراحی و ساخت جادههای جنگلی در ناحیه رویشی هیرکانی"، فصلنامه علمی جاده، سال هفدهم، شماره 101 ،دوره چهارم، ص. 105-1144.
-مصطفی، ک. رافت نیا، ن. شتایی، ش. غضنفری، ه.، (1389)، "طراحی شبکه جادههای حوزه طرح جنگلداری چند منظوره آرمرده بانه با استفاده ازGIS"، نشریه پژوهشهای علوم و فناوری چوب و جنگل، جلد هفدهم، شماره یکم،
ص. 134-129.
-مصطفی، م. رافتنیا، شتایی، ش. عضنفری، ه.، (1392)، "مقایسه مشخصههای فنی و هندسی شبکه جادههای طرح جنگلداری چندمنظوره آرمرده با نه با دستورالعملهای موجود"، پژوهشنامه بومشناسی جنگلهای ایران، سال اول 24، شماره 1، ص. 88-99.
-مصطفی، م. شتایی جویباری، ش. لطفعلیان، م. سعدالدین، ا.، (1395)، "مقایسه مشخصات هندسی جادههای حوزه آبخیز جنگلی چهل چای با استانداردهای هندسی جادههای روستایی به لحاظ میزان تولید رواناب". نشریه پژوهشهای علوم و فناوری چوب و جنگل، جلد بیست و سوم ویژهنامه دوم، ص.145-123.
-نریمانی، گ.، (1384)، "طرح هندسی راه"، انتشارات دانشگاه تهران، ص.584.
-Black, W. R., (2003), "Transportation: A Geographical Analysis", Guilford Press, pp.375.
-Fidelus-Orzechowska, j., Strzyzwski, D & Zelazny, M., (2018), "The geomorphic activity of forest roads and its dependence in the Tatra Mountains", Geografiska Annaler: Series A, Physical Geography, 100 (1), pp. 59-74.
-Graike., G., (2006), "Road Maintenance costs and funding", Ecology and Economics. Research Department, pp.8.
-Hosseini, S.A., Moghadasi, P., Gregandipour, M., (2014), "Application of some perspective factors in the design of the forest road path of Darabkola", International Conference on New Findings in Agricultural Sciences, Natural Resources and the Environment, pp.11-12.
-Li, S. Yue., Z. Q. Tham., L.G. Lee, C.F & Yan, S., (2005), "Slope failure in under consolidated soft soils during the development of a port in Tjanjin, china", NRC Canada, 42(5), pp. 166-183.