-آذر، ع. غلامزاده، ر. و قنواتی، م.، (1391)، "مدلسازی مسیری- ساختاری در مدیریت (کاربرد نرمافزار smartPLS)"، چاپ اول، تهران: انتشارات نگاه دانش.
-اسماعیلی گیوی، م.ر.، (1385)، "کارکردها و مؤلفههای بنیادین تولید ناب"، ماهنامه تدبیر، 147، صص.44-41.
-تقیزاده، ه.، تاری، غ. و اورنگی، ص.، (1389)، "بررسی میزان انطباق سازمانهای تولیدی با اصول تفکر ناب (مطالعه موردی: شرکت تراکتورسازی ایران- تبریز)"، مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، 5(12)، صص. 52-42.
-پورشافعی، ه. عسگری، ع. نیازی، ف.، (1392)، "ابعاد فرهنگسازمانی بر اساس مدل دنیسون و رابطه آن با جو توسعه منابع انسانی از دیدگاه کارکنان دانشگاه بیرجند"، مطالعات فرهنگی- اجتماعی خراسان، 26، صص. 84-59.
-جعفر نژاد، ا. و احمدی، ا.، (1390)، "تولید ناب و سنجش نابی در سازمانها"، چاپ اول، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
-رجایی پور، س. و لافتی، س.، (1389)، "بررسی رابطه فرهنگسازمانی با مؤلفههای مدیریت بر اساس ارزشهای سازمانی و ارایه مدلی برای پیشبینی مدیریت بر اساس ارزشها (مطالعه موردی: سازمان آموزش و پرورش شهرستان آباده)"، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت، 1(4)، صص.145-128.
-رحیم نیا، ف. و علیزاده، م.، (1388)، "بررسی ابعاد فرهنگسازمانی بر اساس مدل دنیسون ازنظر اعضای هیئتعلمی دانشگاه فردوسی مشهد"، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، 10(1)، صص.170-144.
-زارعی، م. طهماسبی، ح. موسوی، س.م.م.، (1388)، "نقش مؤلفههای فرهنگسازمانی در اعتمادسازی: بررسی روابط بین ابعاد فرهنگی گلوب و اعتماد"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 4(15)، صص.176-145.
-سید نقوی، میرعلی، حسنپور، اکبر، حسامی، زهرا (1390). مدیریت استراتژیک عملکرد کارکنان: از تئوری تا عمل، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
-شوقی، ب. طهمورث، ا. و مرتضوی، س.م.، (1392)، "اثر میانجی فرهنگسازمانی بر رابطه بین سبک رهبری مدیران و خلاقیت کارکنان (مورد مطالعه: بیمارستان مدرس شهرستان ساوه)"، مدیریت بهرهوری، 7(26)، صص.124-93.
-صفری، ح. قاسمی، ا.ر. عینیان، م. پهلوانی، ع.ا. منوچهری، م.، (1390)، "نگاهی جامع بر نظامهای سنجش عملکرد، چاپ اول"، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
-طاهری، ش.، (1390)، "راهنمای عملیاتی پیادهسازی و اجرای سیستم سنجش عملکرد و بهبود بهرهوری"، چاپ نهم، تهران، نشر هستان.
-گودرز وند، م. نجبایی، س.ص. هاشمی، س.س.، (1389)، "رابطه بین مدیریت دانش و شاخصهای فرهنگ سازمانی دنیسون"، کار و جامعه، 122، صص.57-48.
-مشبکی، ا. و علی پور درویشی، ز.، (1386)، "بررسی نقش تعدیل گر ابعاد فرهنگی و ماهیت حرفه در ارتباط میان مفروضات تئوری کارگزاری و ویژگیهای قراردادهای جبران خدمات (مطالعه موردی در صنعت خودرو)"، فصلنامه مدرس علوم انسانی، 12(1)، صص.296-258.
-منوریان، ع. قربانی، م.ح. و شریفی، م.، (1387)، "فرهنگ سازمانی با تکیه بر مدل دنیسون"، چاپ اول، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز.
-یزدانی و ب.، (1393)، "تحلیل تأثیر رویههای مدیریت کیفیت بر عملکرد با استفاده از رویکرد اقتضایی و ارایه مدل کاربردی (مطالعه موردی: صنعت قطعهسازی خودرو ایران)"، رساله دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، دانشگاه اصفهان.
-Abdul Hamid, R., (2011), “Factors influencing the success of lean services implementation: conceptual framework”, International conference on business and economic research, pp.1496-1509.
-Apte, U.M., & Goh, C.H., (2004), “Applying lean manufacturing principles to information intensive services”, Int. J. Services Technology and Management, 5(5-6), pp.1-20.
-Arlbjørn, J. S & Freytag, P. V., (2013), “Evidence of lean: a review of international peer-reviewed journal articles, European Business Review”, 25(2), pp.174-205.
-Ghosh, M., (2013), “Lean manufacturing performance in Indian manufacturing plants”, Journal of Manufacturing Technology Management, 24(1), pp.113-122.
-Hadid, W., & Afshin Mansouri, S., (2014), “the lean-performance relationship in services: a theoretical model, International Journal of Operations & Production Management”, 34(6), pp.750-785.
-Kollberg, B., & Dahlgaard, J.J., (2007), “Measuring lean initiatives in health care services: issues and findings”, International Journal of Productivity and Performance Management, 56(1), pp.7-24.
-Krishnan, V., & Parveen, C. M., (2013), “Comparative Study of Lean Manufacturing Tools Used in Manufacturing Firms and Service Sector”, Proceedings of the World Congress on Engineering.
-Kull, T. J. & Wacker, J.G., (2010), “Quality management effectiveness in Asia: The influence of culture”, Journal of Operations Management, 28, pp.223-239.
-Kull, T. J., Yan, T., Lio, Z., & Wacker, J.W., (2014), “the moderation of lean manufacturing effectiveness by dimensions of national culture: Testing practice-culture congruence hypotheses”, International Journal of Production Economics, pp.121-153.
-Losonci, D., & Demeter, K., (2013), “Lean production and business performance: international empirical results”, Competitiveness Review, 23(3), pp.218-233.
-Malmbrandt, M., & Åhlström, P., (2013), “An instrument for assessing lean service adoption”, International Journal of Operations & Production Management, 33(9), pp.1131-1165.
-Shah, R., & Ward, P.T., (2003), “Lean manufacturing: context, practice bundles, and performance”, Journal of Operations Management, 21(2) 2, pp.129-149.
-Piercy, N., & Rich, N., (2009), “Lean transformation in the pure service environment: the case of the call service center”, International Journal of Operations & Production Management, 29(1), pp.54-76.