@article { author = {Mirghaderi, Seyed mohamad reza and Khani Zadeh, Mohammad Ali}, title = {Location Optimal cycling routes with sustainable transport approach Case Study: (Abadeh)}, journal = {Road}, volume = {}, number = {}, pages = {-}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {bicycle ride has long been considered as one of the most important types of transportation systems . but with the advent of cars in communities , the system has lost its efficiency and is gradually replaced by motor vehicles . with the introduction of sustainable development in transportation , different societies have been used .one of the cities that urban professionals plan in the field of biking is the city of abadeh in fars province . this study aimed to investigate the principles and criteria for designing bicycle paths in this city and to keep pace with the development of urban transportation with other iranian cities . the results show that there are some problems such as lack of roads , inappropriate floors , existence of border parking , lack of bicycle infrastructure and economical considerations and strengths such as appropriate roads , scenic beauty , size and shape of city , tendency to growth and development of city by inhabitants . analysis and comparison of design criteria clearly showed that the city has the ability to use the bicycle - based system , according to ahp analysis , design , primary priority , valieasr street , the place of freedom to valieasr and valieasr was the fourth priority .}, keywords = {It is regioselectivity,bicycles,Sustainable Transportation,ababdeh}, title_fa = {مکان گزینی مسیرهای بهینه دوچرخه سواری با رویکرد حمل ونقل پایدار نمونه مطالعه:(شهرآباده)}, abstract_fa = {دوچرخه سواری از دیرباز به عنوان یکی از مهم ترین نوع سیستم حمل ونقلی درجوامع مختلف مورد توجه بوده است. اما با ظهور خودروها در جوامع، این سیستم کارایی خودرا از دست داده و اندک اندک جای خود را به سیستم حمل ونقل موتوری واگذار کرده. با روی کار آمدن واژه توسعه پایدار در حمل ونقل، جوامع مختلف روی به استفاده ازدوچرخه آوردند، یکی از شهر های که متخصصین شهری میتوانند در زمینه دوچرخه سواری برنامه ریزی کنند شهر آباده از توابع استان فارس است، چرا که روز به روز روند رشد وتوسعه این شهر درحال افزایش و استفاده از وسایل نقلیه موتوری روند شتابانی را طی می کند، این پژوهش باهدف بررسی اصول و ضوابط طراحی مسیرهای دوچرخه در این شهر و همگام سازی توسعه حمل ونقلی آن با دیگر شهرهای ایران صورت پذیرفته.‌ بررسی ها نشان دهنده‌ی مشکلاتی از جمله:کم عرض بودن معابر، کف سازی های نامناسب، وجود پارکینگ های حاشیه ای، عدم وجود زیرساخت های دوچرخه سواری و ملاحظات اقتصادی و نقاط قوتی از جمله: شیب مناسب معابر، زیبایی بصیر، اندازه وشکل مناسب شهر، تمایل به رشد وتوسعه شهر توسط ساکنان، وضعیت آب وهوامیباشد.تجزیه وتحلیل و مقایسه معیارهابا ضوابط طراحی بخوبی نشان داد که این شهر قابلیت استفاده سیستم حمل ونقل دوچرخه محور را داراست، باتوجه به تحلیل AHP متحصصین الویت طراحی، خیابان استقلال اولویت اول، فلکه معلم تافلکه ولیعصر اولویت دوم، فلکه آزادی تا فلکه ولیعصر اولویت سوم و فلکه انقلاب تافلکه ولیعصر اولویت چهارم را از نظر اجرای مسیر های دوچرخه سوراری دارا میباشند.}, keywords_fa = {مکان گزینی,دوچرخه,دوچرخه سواری,حمل ونقل پایدار,آباده}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_103499.html}, eprint = {} }