@article { author = {Rahim‌ov, K. and Malek, M. R. and Aftabi Hossein, S.}, title = {Analytical Models to Increase the Speed Limit on Freeways and Its Impact on Travel Safety Promotion}, journal = {Road}, volume = {25}, number = {90}, pages = {31-46}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Operating speed-driving leads to death or serious injuries. However, a clear picture to show speed leads to an accident there, the high cost of accidents on a daily basis paid by communities in different ways. Has caused improve the safety of the main goals is transportation planners. The database collected, based on two studies "Tehran - Qom" and "freeway of Karaj - Qazvin" just sweep a model, so the effect of increasing the speed limit on suburban road safety be investigated. For this purpose, the factors including traffic volume, brightness, age, number of lane, speed of movement of vehicles, shoulder, etc. have been chosen to model. Then, based on surveys and field studies and completing the necessary information in the fields, variables determine the final model calibration and presented. The final model for the natural logarithm function form has been created that includes variables such as: average daily traffic volume, vehicle speed limit, speed of movement of vehicles, road pavement quality index and percentage of heavy vehicles are driven on the moon.        }, keywords = {Speed,Accident Prediction Models,traffic safety}, title_fa = {ارایه مدل تحلیلی افزایش سرعت مجاز در آزادراه ها و تاثیر آن بر ارتقاء ایمنی سفر}, abstract_fa = {  عاملسرعتدررانندگیبهمرگوصدماتجدیمنجرمیشود.هر چندتصویردقیقیبرای نشاندادنسرعتیکهبهتصادفمنجرمیشود وجودندارد، هزینه بالای تصادفات که روزانه توسط جوامع به اشکال مختلف پرداخت می شود. سبب گردیده بهبود ایمنی از اهداف مهم طراحان و برنامه ریزان حمل و نقل باشد. از مهمترین جنبه های ایمنی راه ها، ساخت مدل های پیش بینی تصادفات جهت کمی سازی رابطه میان خصوصیات راه و تعداد تصادفات مشاهده شده است.در این مقاله سعی شده است که با در نظر گرفتن تمامی عوامل، تاثیر سرعت مجاز بررسی شده و با استفاده از بانک اطلاعاتی جمع آوری شده، در دو محور مطالعاتی "آزادراه تهران - قم" و "آزادراه کرج - قزوین" بصورت رفت و برگشت مدلی ارائه شود، تا میزان تاثیر افزایش سرعت مجاز  راه بر ایمنی جاده های برون شهری بررسی شود. بدین منظور متغیرهای تاثیر گذار شامل حجم تردد، روشنایی، سن، تعدادخطوط، سرعت تردد وسایل نقلیه، شانه راه و ...  جهت مدلسازی انتخاب شده اند. سپس بر اساس آمارگیری و برداشت های میدانی در محورهای مطالعاتی و تکمیل اطلاعات لازم، متغیرهای اصلی تعیین و مدل نهایی کالیبره و ارائه شده است. مدل نهایی به صورت فرم تابع لگاریتم طبیعی ایجاد شده است که شامل متغیرهایی همچون: میانگین حجم تردد روزانه، سرعت مجاز وسایل نقلیه، سرعت تردد وسایل نقلیه، شاخص کیفیت روسازی راه و متوسط درصد وسایل نقلیه سنگین در ماه در محور می باشد. در ادامه با استفاده از آنالیز حساسیت، میزان تاثیر گذاری سرعت مجاز را بر ایمنی سنجیده شده است که حاکی از تاثیر این متغیر به میزان 17 درصد در وقوع تصادفات می باشد،و در نهایت راهکاری جهت ارتقاء ایمنی در کشور مطرح گردیده است.}, keywords_fa = {سرعت,تصادفات,مدلهای پیش بینی,ایمنی تردد}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_50984.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_50984_4af9e3204f37bfe036ec1e75fc34741d.pdf} }