@article { author = {Poursoltani, M. and Ataollahi, A. and Hesami, S. and Hesami, E.}, title = {A Review on Micro Surfacing Mixture and Perusing the Feasibility of Using Recycled Materials in It}, journal = {Road}, volume = {25}, number = {91}, pages = {87-100}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Microsurfacing successful performance in pavement preservation treatments, increasingly has caused to encourage it. Because of cold mixing and low material consumption compared to other asphalt mixtures, microsurfacing has environmental benefits much more, yet costs less. The mixture also enjoys a good shelf life for high durability. However, due to the very low thickness of the protective layer is not capable of bearing, but can be used as alternative to asphalt overlay for pavements that do not have the structural or load-bearing traffic problems. In this paper, after a brief review of the microsurfacing mixture and presenting technical and functional characteristics, the feasibility of using reclaimed asphalt pavement and crumb rubber in the mixture is perused based on the studies have been done so far. Considering these studies, it was concluded that the use of this recycled materials can improve on the technical characteristics especially mixture viscosity and it can also entail the development of microsurfacing function. Besides, in recent years there has been a trend toward the use of new microsurfacing mixtures containing recycled materials; that of course, more research is needed to examine the laboratory characteristics in accordance with relevant regulations.    }, keywords = {Microsurfacing,Environment,Cold in place recycling,Reclaimed Asphalt Pavement,crumb rubber}, title_fa = {مروری بر مخلوط میکروسرفیسینگ و بررسی امکان استفاده از مواد بازیافتی در آن}, abstract_fa = {عملکرد موفقیت آمیز میکروسرفیسینگ در پروژه های ترمیم و نگهداری روسازی باعث ترغیب روز افزون به آن شده است. این آسفالت حفاظتی به دلیل اختلاط سرد و مصرف کم مصالح نسبت به سایر مخلوط­های آسفالتی دارای مزایای زیست محیطی بسیار بیشتر و در عین حال هزینه­ی کمتر است. هم‌چنین به خاطر دوام بالا از عمر مفید مناسبی نیز برخوردار می باشد. این لایه ی حفاظتی گرچه به علت ضخامت بسیار کم دارای قابلیت باربری نمی باشد، اما برای روسازی هایی که از نظر سازه ای و یا تحمل بار ترافیکی مشکلی ندارند؛ می تواند به عنوان جایگزین مناسبِ روکش آسفالت، مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله پس از مروری کوتاه بر مخلوط میکروسرفیسینگ و ارائه ی خصوصیات فنی و کاربردی آن، به بررسی امکان استفاده از مواد بازیافتی خرده آسفالت و خرده لاستیک در این مخلوط، براساس مطالعات انجام گرفته تاکنون پرداخته می شود. با بررسی این مطالعات نتیجه می شود که استفاده از این مواد بازیافتی می تواند باعث بهبود در ویژگی­های فنی به ویژه کندروانی مخلوط گردد و توسعه ی عملکرد میکروسرفیسینگ را نیز به دنبال داشته باشد. هم‌چنین در سال­های اخیر گرایش به سمت استفاده از مخلوط های جدید میکروسرفیسینگ حاوی مواد بازیافتی وجود دارد که البته نیاز به تحقیقات بیشتری برای بررسی ویژگی­های آزمایشگاهی آن­ها مطابق با آیین نامه­های مربوط می باشد.    }, keywords_fa = {میکروسرفیسینگ,محیط زیست,بازیافت سرد درجا,خرده آسفالت,خرده لاستیک}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_51210.html}, eprint = {https://road.bhrc.ac.ir/article_51210_fdb4828d7cd00479ab151b6bc2715894.pdf} }