@article { author = {nazarizadeh, farzaneh and Fakhraei Gashti, Mahmoud and Alipour Sobhi, Hamid and Esmaeili, Fatemeh}, title = {Analysis of quality of passenger transportation services in the railway}, journal = {Road}, volume = {}, number = {}, pages = {-}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {1735-062X}, eissn = {2676-4261}, doi = {}, abstract = {Today, the true concept of competition in the rail transport market is the quality of the product and the quality of services provided to the travelers. With the development and improvement of the market economy, the transport market model is in the process of being formed. There is a need for more adaptation between rail transport products and the needs of the community and passengers in order to further develop the activity of companies in the rail transport market, to increase competition for passenger demand and to increase the share of passenger transport from the market. The most important factor in attracting passengers in the railways is the quality of services provided to rail transport passengers. This paper examines the current status of passenger service quality, problems and problems in rail passenger services, and suggests solutions to improve this goal. The quality of passenger rail services as a concept of innovative services ensures the quality of equipment and provides quality standards tailored to the needs of the traveler and the services provided in order to achieve the maximum satisfaction of passengers.}, keywords = {railway,passenger transportation,Quality of service}, title_fa = {تحلیل کیفیت خدمات حمل و نقل مسافری در راه آهن}, abstract_fa = {امروزه مفهوم واقعی رقابت در بازار حمل و نقل ریلی، به معنای کیفیت محصول و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافرین می باشد. با توسعه و بهبود اقتصاد بازار، الگوی بازار حمل و نقل در حال شکل گیری است. برای ادامه ی توسعه ی فعالیت شرکت های حاضر در بازار حمل و نقل ریلی، افزایش رقابت در ایجاد تقاضای مسافر وگسترش سهم بخش مسافری از بازار، بایستی انطباق بیشتری بین محصولات حمل و نقل ریلی و نیازمندی های جامعه و مسافرین وجود داشته باشد. مهمترین عامل جذب مسافر در راه آهن، کیفیت خدمات ارائه شده به مسافرین بخش حمل و نقل ریلی است. این مقاله به تحلیل وضعیت فعلی کیفیت خدمات مسافری، معضلات و مشکلات موجود در خدمات مسافری راه آهن می پردازد و برای بهبود این هدف راهکارهایی پیشنهاد می کند. کیفیت خدمات مسافری راه آهن به مثابه ی مفهوم خدمات نوآورانه، کیفیت تجهیزات را تضمین نموده و استانداردهای کیفی متناسب با نیاز مسافر و خدمات ارائه شده را به منظور دستیابی به حداکثر رضایتمندی مسافرین ارائه می کند.}, keywords_fa = {راه آهن,حمل و نقل مسافر,کیفیت خدمات}, url = {https://road.bhrc.ac.ir/article_82822.html}, eprint = {} }