%0 Journal Article %T شناخت عوامل اقتصادی اجتماعی مرتبط با تمایل شهروندان به مسافرت با شرکت‌های هواپیمایی (مطالعه موردی: استان کرمانشاه‌) %J جاده %I مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی %Z 1735-062X %A پرویز, سمیرا %A مرادی, علی %D 2020 %\ 09/22/2020 %V 28 %N 104 %P 51-68 %! شناخت عوامل اقتصادی اجتماعی مرتبط با تمایل شهروندان به مسافرت با شرکت‌های هواپیمایی (مطالعه موردی: استان کرمانشاه‌) %K هواپیما %K اعتماد %K کیفیت خدمات %K طبقه اجتماعی %K مسافرت %R %X حمل‌ونقل نیاز اساسی جامعه بشر به خصوص در کلان­شهرها است که در آن، زیر بخش حمل‌ونقل هوایی جوان ترین، ایمن‌ترین و مدرن‌ترین شیوه حمل‌ونقل کلان­شهرها است. اصولاًمسافرانبرایانتخابیکشرکت هواپیمایینیازمنداطلاعاتیدرباره­یآنشرکتوخدماتشهستند. هدف اصلی این پژوهش تعیین عوامل اقتصادی – اجتماعی مرتبط با تمایل شهروندان در مسافرت با شرکت‌های هواپیمایی استان کرمانشاه می‌باشد، روش اجرای این پژوهش از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری آن شهروندانی می‌باشد که برای مسافرت از شرکت­های هواپیمایی استفاده می‌کنند که 6 شرکت هواپیمایی (­آسمان، ایران ایر، شرکت زاگرس، قشم ایر، کاسپین، ایران ایرتور) در شهر کرمانشاه مورد مطالعه قرار می‌گیرد که تعداد شهروندان تقریباً در طول هفته برابر با تقریبا­ 5000 نفر بوده که با استفاده از جدول مورگان 291 نفر به شیوه نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده‌اند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین اعتماد اجتماعی، کیفیت خدمات، هدف از مسافرت و نحوه تهیه بلیط با تمایل به مسافرت رابطه‌ای معنی‌دار وجود دارد. %U https://road.bhrc.ac.ir/article_115107_01af8e8087ab1ba1315b8d25e67902bf.pdf