%0 Journal Article %T بررسی تاثیر افزودنی نانوآهک بر مدول سختی آسفالت سرد بازیافتی %J جاده %I مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی %Z 1735-062X %A حسنی‌نسب, سید شهاب %A یدالهی ده چشمه, سجاد %D 2018 %\ 09/23/2018 %V 26 %N 96 %P 199-208 %! بررسی تاثیر افزودنی نانوآهک بر مدول سختی آسفالت سرد بازیافتی %K آسفالت بازیافتی %K مدول سختی­ %K نانوآهک %R %X مسائل زیست محیطی به یکی از مهمترین چالش­های دنیای امروز بدل شده است. فرایند تولید و تراکم آسفالت گرم به دلیل مصرف زیاد سوختهای فسیلی و تولید آلودگی­های مربوطه به یک صنعت پرهزینه تبدیل شده، جهت حل این معضل، راه­های گوناگونی پیشنهاد شده که یکی از آن­ها استفاده از آسفالت سرد بازیافتی است.  در ساخت آسفالت بازیافتی استفاده از یک فیلر مانند سیمان ضروری است. تولید سیمان مستلزم ایجاد آلاینده­های گلخانه­ای است. به منظور کاهش این آثار مخرب و نیز به منظور بهبود خواص مکانیکی آسفالت بازیافتی می­توان از مواد افزودنی دیگری به جای سیمان در این نوع آسفالت استفاده کرد. دراین پژوهش با افزودن نانوآهک به امولسیون قیر به جای سیمان در آسفالت بازیافتی، جهت بهبود خواص خستگی آسفالت استفاده شده است.روش تجزیه و تحلیل اطلاعات بصورت مقایسه­ای و بر اساس نمودارهای بدست آمده از آزمایشهای تجربی خواهد بود. در این پژوهش تنش کششی، کرنش کششی، و مدول سختی نمونه آسفالتی توسط آزمایش خمش چهار نقطه ای با ساخت تیرچه خمشی اندازه گیری شد. بر اساس نتایج بدست آمده، مقایسه میان مدول سختی دینامیکی برای نمونه­های با درصد وزنی مواد افزودنی متفاوت نشان می­دهد مدول سختی نمونه آسفالتی با افزودن نانو آهک بهبود می­یابد. میانگین مدول سختی برای نمونه دارای 2.5 درصد وزنی نانوآهک بیشترین و برای حالت بدون نانوآهک، کمترین مقدار را داراست.     %U https://road.bhrc.ac.ir/article_77070_1c45ec1eefa16318e83a2c7f1eeb3102.pdf