%0 Journal Article %T اثرات تعامل وسائل نقلیه و عابرین پیاده و محدودیت سرعت بر عملکرد و ایمنی تقاطع‌‌ها (مورد مطالعه: تقاطع بهبودی- آزادی- آذربایجان) %J جاده %I مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی %Z 1735-062X %A ایزدی, امیر %D 2018 %\ 12/22/2018 %V 26 %N 97 %P 189-496 %! اثرات تعامل وسائل نقلیه و عابرین پیاده و محدودیت سرعت بر عملکرد و ایمنی تقاطع‌‌ها (مورد مطالعه: تقاطع بهبودی- آزادی- آذربایجان) %K عابرپیاده %K شبیه سازی %K زمانبندی چراغ راهنمایی %K چگالی %K زمان تاخیر %R %X معابر پیاده از جمله مهمترین فضاهای عمومی و شهری هستند و این اهمیت، هم ناشی از عملکرد آنها به عنوان جزئی از سیستم حمل و نقل درون شهری و هم ناشی از عملکرد آنها به عنوان یک فضای شهری است. وجود اشتراک بین سیستم پیاده روی در ترابری شهری و شهرسازی ایجاب می کند که یک کار مشترک برای مراحل مختلف برنامه ریزی و طراحی و مدیریت انجام شود. هدف اصلی این تحقیق تعیین زمان بندی بهینه چراغ های راهنمایی با بررسی رفتار عابران‌پیاده در تقاطع ها و تعامل آن با وسایل نقلیه در یکی از مهمترین تقاطع های شهر تهران است. اهداف جزئی شامل محاسبه پارامترهای ترافیکی مرتبط با هر نوع از تسهیلات ترافیکی­، شبیه سازی رفتار عابران‌پیاده توسط نرم‌افزار و برنامه­نویسی به منظور تعیین زمان بندی بهینه چراغ های راهنمایی می باشد. %U https://road.bhrc.ac.ir/article_85588_8effb92f0a3cc99c1e7c9c0be1497613.pdf