-اسمیت، ف.، (۱۳۸۷)، "درآمدی بر نظریه فرهنگی"، ترجمه: حسن پویان، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
-باکاک، ر.، (1381)، "مصرف، ترجمة خسرو صبری"، تهران: انتشارات شیرازه.
-بودریار، ژ.، (1389)، "جامعه مصرفی"، ترجمه سیروس رضایی، تهران، انتشارات نور.
-بودریار، ژ.، (1390)،" جامعه مصرفی"، اسطورهها و ساختارها، ترجمه پیروز ایزدی، نشر ثالث، چاپ سوم.
-بوردیو، پیر، (1381)، “نظریه کنش”، ترجمه مرتضی مردیها، تهران، انتشارات نقش و نگار.
-بیک زاد، ج.، یزدانی، س. و حمدالهی، م.، (1390)، "معنویت محیط کاری و تأثیر آن بر مؤلفههای رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان آموزش و پرورش نواحی پنجگانه شهر تبریز)"، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، دوره 3 ، شماره 1، ص. 18-30.
-پاپلی یزدی، م.ح. و سقایی، م.، (1385)، "گردشگری (ماهیت و مفاهیم)"، انتشارات سمت، تهران.
-جعفری، م. و فهیمی، ا.ح.، (1379)، "ابزارهای استراتژیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر"، انتشارات موسسه فرهنگی رسا.
-حسنزاده، ژ.، (1389)، "مثبتگرایی در رفتار سازمانی"، مجله تدبیر، شماره 216، ص. 2-19.
-خیری، ن.، (1389)، "نگاهی اقتصادی به صنعت وگردشگری"، تهران: مرکز پژوهشهای و بررسیهای اقتصادی.
-دورنبوش، رودیگر و استنلی فیشر، (۱۳۷۵)، "اقتصاد کلان، ترجمه یدالله دادگر و محمدرضا منجذب، نشر البرز، تهران، چاپ دوم.
-رمضان پور، ا. دوستار، م. و فتوحی، ح.ر.، (1392)، "ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی، مجله پژوهش و حمل و نقل، دوره 10، شماره 8، ص.40-56.
-زیمل، گ.، (1393)، "دین"، با ترجمه امیر رضایی، تهران: نشر نی.
-سروری قره اغاج، م و فکری، الف.، (1394)،
"در مطالعهای تحت عنوان بررسی تأثیر عوامل کیفی خدمات شرکت های هواپیمایی ایرانی بر رضایت و وفاداری مسافران، فصلنامه صنعت هوایی، 1394، دوره 1، شماره 11،
ص. 42-68.
-شریفی، م.، (1391)، "در مطالعهای تحت عنوان تاثیر کیفیت خدمات شرکتهای هوایی بر اهداف رفتاری مسافران، مجله صنعت حمل و نقل هوایی، 1392، شماره9، ص. 50- 64.
-شهابی، م.، (1386)، "سبکهای زندگی جهان و طنانه در میان جوانان ایرانی و دلالتهای سیاسی آن"، کتاب الگوهای سبک زندگی ایرانیان، مجموعه مقالات، تهران: نشر پژوهشکده پژوهش های استراتژیک، ص. 8- 16.
-شهرکی، ع.ر.، و جنگی زهی، م.، (1393)، "بررسی تأثیر تأخیرهای پروازی به تفکیک علل بر رضایتمندی مسافرین"، فصلنامه دانشگاه سیستان و بلوچستان، شماره 8، ص.65-73.
-طهماسبی پاشا، جمعلی و روفیا مجیدی، (1384)، "چشم انداز جنوبی دریای خزر و آثار بر توسعهی شهرها و روستاهای منطقه (مطالعه موردی: شهرستان تنکابن)"، مجموعه مقالات اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعه استان مازندران، تهران، انتشارات رسانش، ص.66-84.
-عاملی، آ.، فخیمی، ف.، مصور، ش.، (1391)، "بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مسافران کثیرالسفر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات جهانگردی"، سال هفتم، شماره 1، ص. 11-32.
-فاضلی، م.، (1382)، "مصرف و سبک زندگی"، ناشر صبح صادق، قم.
-فیضی، ک. و تاتاری، س.، (1390)، "بهبود کیفیت خدمات در پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (پیمایش بر مبنای مدل کیفیت خدمات)"، فصلنامه مطالعات جهانگردی، شماه 11، ص. 20-43.
-کوزر، ل.، (1383)، "زندگی و اندیشة بزرگان جامعه شناسی"، ترجمة حسن ثلاثی، انتشارات علمی،
چاپ یازدهم.
-کاظمی، م.، (1393)، "ارزیابی کارایی شرکت هواپیمایی ماهان در مقایسه با شرکتهای هواپیمایی عضو یاتا در منطقه خاورمیانه و آفریقا"، نشریه اقتصاد و توسعه
منظقهای، دوره 21، شماره 8، ص.52-68.
-گیبینز، ج.الف. و ریمر، ب.، (۱۳۸۱)، "سیاست پست مدرنیته"، ترجمه منصور انصاری، تهران: انتشارات گام نو.
- گیدنز، الف.، (1380)، "راه و رسم"، ترجمه منوچهر صبوری کاشانی، تهران، نشر شیرازه.
-لطفی، ص.، (1384)، "نگرش سیستمی لازمه پایداری گردشگری در مازندران"، مجموعه مقالات اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعه استان مازندران، تهران: انتشارات رسانش، ص. 18-30.
-هندری، ج.، (1381)، "انسان و بحران هویت"، ترجمه ناصر محمدیان، تهران، انتشارات چاپخش.
-Bourdieu, p., (1984), “Distinction: A Social Critique of the Judgements ofTaste”, London: Routledge & Kegan Paul.
-Bradley J. & S. K. kauanui, (2003), “Comparing Spirituality on Three Southern California College Campuses”, Journal of Organizational Change Management, Vol 16. No 4. pp. 124- 205.
-Doganis, R., (2011), “Flying off Course: the Economic of International Airlines”, 3rd ed., Routledge.
-Fink, M., (2013), “The fall of airline services”, Travel weekly.
-Gourdin, K., (2012), "Bringing Quality Back to commercial Air Travel", Transportation Journal, Vol 8. No. 1.
pp. 27-40.
-Hilty, Lorenz & others, (2000), “Lifestyles, Mobility and Chalenge of Sustainability: A Survey of Literature, Solothurn University of Applied Sciences Northwestern Switzerland”, Series A: Discussion Paper.
-Kaynak, E., and Kara, A., (2013), “Consumers Peceptions of Airlines: a Correspondence Analysis approach in a Global Airline Industry”, Management International review, Vol 15. No. 6.
pp.14-20.
-Mitroff, I. & E. Denton, (1999), “A Spiritual Audit of Corporate America: A Hard Look at Spirituality, Religion, and Values in the Workplace”, Jossey-Bass, San Francisco: CA, Vol 5. No 2. pp. 60-73.
-Shaw, S., (2009), “Airline marketing & management”, 6th Edition, Ashgate Ltd.
-Veblen, Thorstein,(2001), “The Theory of the Leisure Class. New York: Modern Library”.
-Zeithaml, V. and Bitner, M., (2014), "Services Marketing", McGraw-Hill Ltd.