Investigating the Stability of Rock Slopes Stabilized By the Peg System

Authors

1 Highway and Transportation Faculty. Engineering Department, Islamic Azad University, Zanjan Branch, Zanjan, Iran

2 Assistant Professor, Highway and Transportation Faculty, Engineering Department, Islamic Azad University, Zanjan Branch, Zanjan, Iran

3 Assistant Professor, Highway and Transportation Faculty, Engineering Department, Islamic Azad University, Zanjan Branch, Zanjan, Iran.

Abstract

Today, the growing trend of accidents in roads and casualties are the result of loss of national capital. These factors and the expression of practical solutions can reduce the incidence of such incidents. Behavioral abnormalities in driving are considered as a serious problem in society. Lack of skills in vehicle control, fatigue, drowsiness and exceeding speed limits, road geometry and psychological and economic problems are the causes of accidents in the country. Investigating the causes of traffic accidents shows that in addition to learning and acquiring skills and experience in the control of vehicles psychological factors, stress and economic situation also have a special role in preventing accidents. In this study, the effect of psychological behavior of heavy vehicle drivers on Zanjan-Tabriz axis crash rate is investigated. The statistical population of this research is heavy vehicle drivers and the study area is Zanjan-Tabriz axis in 1397 which was done by questionnaire method using SPSS20 software. The results showed that the exhaustion parameters of fatigue and drowsiness, economic factors, road geometry and stress had a positive and significant effect on the rate of accidents.

Keywords


-آقابیک، ک. و رمضانی، م.، (­1397)، "مروری بر اقدامات ایمنی جهت کاهش تصادفات مربوط به وسایل نقلیه سنگین"،
-­آیتی­، ا.، (1381)، "هزینه تصادفات ترافیکی"،
مشهد، (دانشگاه فردوسی).
-آیین­نامه طرح­هندسی راه­های ایران، (1391)، نشریه شماره 415، معاونت نظارت راهبردی.
-احمدی­دیزج، ا.، حاجی­حسینلو، م. و میکائیلی، ن.، (1392)، "نقش ایمنی وسایل نقلیه سنگین باری در تصادفات"،
شبکه­های درون شهری، دانشگاه علوم انتظامی ایران.
-احمدی دیزج، ا.، (1390)، "عوامل موثر بر تصادفات ترافیکی وسایل نقلیه موتوری سنگین"، نمونه موردی مناطق 4 و15و21 شهر تهران، در سال 89-1390­، دوازدهمین کنفرانس
بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.
- رحمانیان و همکاران­، (1392)، "بررسی ارزیابی قوانین ساعت کاری و محدودیت­های رانندگی با ناوگان حمل و نقل مسافری جاده ای کشور".
- زایرزاده، ع.، بهنیا، ک.، (1385)، "روش گام به گام ایمن سازی و انجام تحقیقات در مورد نقاط حادثه خیز و مطالعه موردی چند نقاط حادثه­خیز"، استان خراسان، هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران.
-"روش­های ثبت تصادفات و شناسایی نقاط پر تصادف"، (1386)، پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی.
- سالنامه آماری 1387 سازمان راهداری و حمل و نقل
جاده­ای نشریه­، (1388)، ص. 427.
- صادقی گیلانده، س.، حاجی حسینلو، م.، و یحیی­زاده، ا.، (1394)، "بررسی تاثیر عرض شانه راه­های دو خطه بر رفتار راننده­های وسایل نقلیه سنگین با استفاده از شبیه­ساز رانندگی، چهاردهمین کنفرانس بین­المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، تهران، مهاونت و سازمان حمل و نقل ترافیک.
- عالی­نژاد­، م.، (1392)، "تاثیر طراحی مناسب راه بر کاهش تصادفات ناشی از خطاهای انسانی".
-علوی­، س. س.، محمدی، م.ر.، سوری، ح.، جنتی فرد، ف.، محمدی کلهری، س.، (1394)، "ویژگی­های شناختی رفتاری، رانندگان، اتوبوس و کامیون، طی سوانح ترافیکی سال 1393-1392­"، مجله (ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت­ها)، دوره 1، شماره 3، ص. 102 تا 115­.
- مقصودی پور، ر. ، (1395)، "بررسی خستگی و خواب آلودگی در رانندگان".
-وکیلی و همکاران، (1387)، "بررسی شیوع بیماری­های روانی و عوامل مرتبط با آن"، در رانندگان کامیون استان یزد­.
-هنربخش، ه.­، (1392)، "بررسی ابعاد خستگی شغلی در رانندگان وسایط نقلیه سنگین شهر شیراز".
- یدالهی، م. و کشفی، س.س.، (1397)، "بررسی آموزش رانندگان وسایل نقلیه سنگین در ایران با سایر کشورها".
-Evans, (1999), “Antilock brake systems and risk of different types of crashes in traffic”, Crash Prev Inj Control.
-Hartley LR., Penna F., Corry A., Feyer AM., (2001), “Comprehensive review of  fatigue research, Western  Australia”, Institute for Research in Safety & Transport.
-Kahane CJ., (1999), “Vehicle weight, fatality risk and crash compatibility of model year 8888-88 passenger cars and light trucks”, Report DOT HS 108 333. Washington, DC; US Department of Transportation, National Highway Traffic Safety Ad-ministration; October.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
-Peter christensenY., Rune Elvik, (2007), “Effectson accidents of periodic motor vehicle in section in norway ,accident analysis&prevention, Vol. 28 , issue 8, November, pp. 43-23
-Rune Elvik, (2002), “the Effect on accidents of technical inspectionsof heavy vehicle in Norway­, accident analysis & prevention”, Vol. 24­, issue3, November, pp.322-333
-Seen KS., Bahri Mohd Tamrin Sh, Goh YM., (2010), “Driving Fatigue and Performance among Occupational Drivers in Simulated Prolonged Driving”, Glob J Health Sci 2(1), pp.167-177.