Introducing new methods of lightening buildings in transportation infrastructure

Document Type : Original Article

Authors

1 Assistant Professor, Department of Engineering, Malayer University, Malayer,‌ Iran.

2 M.Sc., Grad., Department of Engineering, Malayer University, Malayer,‌ Iran.

Abstract

One of the problems in the construction industry is the heavy weight of in the transportation infrastructure due to the use of traditional materials, which raises the dead load of the building which in addition increases the cost of the building and increases its resistance to In front of the earthquake, In this study, it was introduced new methods of transportation infrastructure construction industry which make lightening of mass of building. These technologies, nowadays considered as one of the new technologies in the construction industry, aim at optimizing the implementation methods, reducing the weight of the building and saving The cost, time and energy of the damage caused by natural disasters such as earthquakes. . These methods have been studied under the heading of implementing techniques in different ways under the titles of tilt-up, stud wood and stud metal, and the necessary explanations are given in each section and finally A review of the disadvantages and benefits of each method is described.

Keywords


-معصومی­، ع. محمدکاری­، ب­. و طباطبایی‌فر،  م­.، (1387)­، "سیستم تیلت‌آپ"، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن.
-اقبالی­، ح. احمدوند­، م­. و رضایی­،  (۱۳۹۸)، "ارایه مدل ارزیابی روش­های صنعتی­سازی ساختمان­های سبک مسکونی- اداری"، ششمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، تهران -دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی.
-هلاکویی­، ص.، (1۳۹۷)، "بررسی مقایسه­ای مصالح ساخت دیوار با استفاده از فناوری­های نوین D ,LSF ,ICF 3  و بلوک لیکا به منظور سبک سازی دیوار ساختمان­ها با استفاده از روش تصمیم­گیری­AHP"، کنفرانس ملی عمران و معماری در مدیریت شهری قرن 21، کرج، دبیرخانه دایمی کنفرانس.
- نیکفال مغانلو، س.  هاشمی معصوم آباد­، ر. و نیکفال مغانلو­، ص.، (1396)، "سبک سازی ساختمان برای نیل به مسکن پایدار"، نخستین کنفرانس ملی به سوی شهرسازی و معماری دانش بنیان، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
- پیراسته، ع. و  شریفی، س. ، (1396)، "امکان سنجی سبک سازی اسکلت و تراس­های ساختمانی با جایگزینی ورق­هایst52  مصرفی به جای st37 و کاهش انرژی و فلز مصرفی"، سومین کنفرانس سالانه پژوهش­های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری، شیراز، موسسه معماری و شهرسازی سفیران راه مهرازی.
- خلیفه، ا.  ناصری­، ن. صیاحی­، ف. و حسینی، ب.،
(­۱۳۹۵)، "استفاده از فناوری­ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست در جهت سبک سازی ساختمان"، اولین کنفرانس ملی پژوهش­های کاربردی در مهندسی عمران (مهندسی سازه و مدیریت ساخت)، تهران، دانشگاه صنعتی شریف.
- باباعلی، ح.  امیدی نسب، ف. و دالوند، ع.، (1395)، "بهینه سازی ساختمان­های فولادی با تغییر سیستم سازهایی و استفاده از مصالح سبک"، کنفرانس ملی دانش و فناوری علوم مهندسی ایران، تهران، موسسه آموزش عالی فرزانگان.
 - گنجه­ای، س.، (1389)، "بررسی و ارزیابی چند سیستم مطرح در پروژه­های انبوه­سازی ساختمان­های مسکونی، سیستم خانه­های، وزارت راه و مسکن و شهرسازی.
-Ghiasi, V., & Moradi, M., (2018), “Assessment the effect of pile intervals on settlement and bending moment raft analysis of piled raft foundations”, Geomechanics and Engineering, 16(2), pp.187-194.
-Ghiasi, V., fathi, R., Shirkhani Cheshmeh Shafie, M., (2020), “Evaluation on Effect of Modulus of Elasticity, Shear Modulus, Damping Ratio and Shear Wave Velocity on Soil Dynamic”. 
-Ghiasi, V., Ghasemi, S.A.R. & Yousefi, M., (2021), “Landslide susceptibility mapping through continuous fuzzification and geometric average multi-criteria decision-making approaches”, Nat Hazards , https://doi.org/10.1007/s11069-021-04606-y.
-Ghiasi, V., Koushki, M., (2019), “Numerical investigation of ground surface settlement due to circular tunneling influenced by variations of geometric characteristics of tunnel and mechanical properties of saturated soil and its prediction in the artificial neural network, Journal of Modeling in Engineering, doi: 10.22075/jme.2019.18022.1735.
-Ghiasi, V., Mahmudi, A., (2020), “Investigation of seismic design methods of Retaining walls, Road.
-Ghiasi, V., Mousapoor, E., madandoust, R., (2020), “The effect of compressive membrane force and surrounding slabs on the behavior of flat slab structures in progressive collapse”, Journal of Structural and Construction Engineering.
doi: 10.22065/jsce.2020.240430.2197.
-Ghiasi, V., Najafi, F., (2020), “Investigation of liquefiable soils improvement methods”, Road.
-Ghiasi, V., Omar, H., Yusoff, Z. B. M., Huat, B. K., Muniandy, R., & Ghosni, N., (2010), “Design Criteria of subway tunnels”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences (AJBAS), ISSN: 1991, 8178, pp.5894-5907.
-Ghiasi, V., Pourkeramat, P., Mohebi, B., (2021), “Modification of base shear of moment steel frame to ensure the level of life safety in post-earthquake fire”, Sharif Journal of Civil Engineering.
doi: 10.24200/j30.2020.56242.2814.
-Ghiasi, V., Valipour, M. R., Mohammadirad, A. R., & Baharipour, S., (2013), “Methods of Retrofitting the Foundation of Unreinforced Masonry Buildings”, Electronic Journal of Geotechnical Engineering, 18,
pp.5747-5758.
-Ghiasi, V., VALIRASTI, S., (2021), “A review of stress distribution in circular tunnels”, Road.
doi: 10.22034/road.2021.211545.1879.
-Kazemian, S., Prasad, A., Ghiasi, V., & Huat, B. B. K., (2011), “Effect of Cement on Compressibility and Microstructure of Tropical Peat”, Advanced Materials Research,
pp.33–37. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amr.261-263.33.
-Mafian, S., Huat, B. B. K., & Ghiasi, V., (2009), “Evaluation on root theories and root strength properties in slope stability”, European Journal of Scientific Research, 30(4), pp.594-607.
-Safaei, M., Omar, H., Huat, B. K., Yousof, Z. B., & Ghiasi, V., (2011), “Deterministic rainfall induced landslide approaches, advantage and limitation”, Electronic journal of geotechnical engineering, 16, pp.1619-1650.