Using public participation in traffic management

Document Type : Original Article

Authors

1 Assistant Professor, Faculty of Traffic Police Department, Tehran, Iran.

2 Ph.D., Student, Faculty of Traffic Police Department, Tehran, Iran.

Abstract

The high number of traffic accidents in the country shows that there are many problems in the country's traffic management. However, many people are willing to cooperate and participate in solving traffic problems, so it was necessary to conduct a study that shows the acceptance of traffic experts in attracting people's participation in traffic management. In this study, by identifying the methods used in other countries to attract public participation, a survey was designed to examine the opinion of 44 traffic police officers on the possibility of attracting public participation for law enforcing the violating drivers and making the making the roads more safe. The results of this study showed that traffic police officers generally agree with public participation in enforcing the law of violating drivers, although they consider it necessary to equip people with equipment to document violations. Police officers also agree with public participation in safe making the roads. Due to the agreement of traffic police officers with the participation of the public, traffic-related institutions can attract and organize volunteers and reliable people to participate in traffic management. These individuals must be equipped with equipment to document violations to participate in law enforcement of violating drivers.

Keywords


-آدینه­وند، س. و غنی فتحی، ط.، (­1394­)، "حقوق متقابل مردم و نیروی انتظامی"، فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی، دوره 1، شماره 1، زمستان.
-امیری، م. و صفارزاده، م.، (1396)، "بررسی تأثیر
شیوه­های فرهنگ­سازی رسانه­ای بر ارتقاء مدیریت ترافیک"، فصلنامه علمی راهور، 1396(23), ص.73-100.         
-خمینی، ر. ا.، (1363)، "ملاقات با دولت، صحیفه امام،
ج. 19، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،
1279 - 1368محل نشر : تهران، ناشر: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، ص. 33- 38.
-روزنامه شهروند، (1397)، "همیاران پلیس تصادفات را کم کردند"؟
 -عبدالرحمانی، ر. و کشتکار، ر.، (1393)، "بررسی تاثیرات تعامل سازمانی روسای کلانتری در پیشگیری از جرایم
در شهر کرمانشاه"، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی،
سال نهم، شماره سوم، پاییز.
-غلامی­رزینی، م. وروایی، ا. و غلامی، ا.، (1397)، "تاثیر مشارکت سازمان­های مردم نهاد در ارتقای ایمنی ترافیک تهران بزرگ"، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک،
شماره 51، ص. 85-108.
-کمالی، ا.، (1400)، "اهداف طرح همیار پلیس ویژه دانش آموزان".
-مرادی پردنجانی، ح.ا. رفیعی، ح.ر.، سعید­زاده، ح.ر.،
و رییسی سرتشنیزی، ع.، (1393)، "بررسی عوامل مؤثر در توسعه فرهنگ مشارکت دانش‌آموزان با پلیس در ارتقای امنیت اجتماعی (مطالعه موردی استان چهارمحال و بختیاری)"، فصلنامه انتظام اجتماعی، 6(4)، ص. 25-46.
-مطهری، م.، (1358)، "مجموعه آثار شهیدعلامه مطهرى (رحمت الله علیه)، ج. 17 حماسه حسینى، ناشر: انتشارات قدس رضوی، مشهد، ۱۳۹۱، ص.282.
-Brake Charity, (2021), “Running your Road Safety Week: Guidance for governments and NGOs, UK”, https://roadsafetyweek.org.
-Figueredo, Jorge Cesar, (2005), “Public Participation in Transportation: An Empirical Test for Authentic Participation”, Electronic Theses and Dissertations,
2004-2019. 442.   
 -Triplett, K., (2015), “Citizen Voice and Public Involvement in Transportation Decision-making: A Model for Citizen Engagement”, Race, Gender & Class,
22(3-4), pp.83-106. Retrieved May 1, 2021, from https://www.jstor.org/stable/26505351
-Wahl Charlotte, (2013), “Swedish municipalities and public participation in the traffic planning process”, Where do we stand? Transportation Research Part A: Policy and Practice, Vol. 50, April 2013,
pp. 105-112.