Pathology of Cargo and Goods Road Transport Management in Isfahan Province with Emphasis on Political and Security Aspects

Document Type : Original Article

Authors

1 Ph.D., Student, Faculty of Political Science, Islamic Azad University Shahreza Branch, Isfahan, Iran.

2 Assistant Professor, Faculty of Political Science, Islamic Azad University Shahreza Branch, Shahreza Iran.

Abstract

This study deals with the pathology of cargo and goods road transport management in Isfahan province with emphasis on political and security aspects. The present research is based on a combined (quantitative and qualitative) research method. Several major methods, library studies, interviews and field surveys were used to collect information. The statistical population of the research was made up of managers, transport experts of Isfahan province and the general administration of road and transport of the province. The sampling method was targeted in managers and experts. The data was analyzed using SPSS software. The second phase of the research was conducted using the inductive categorization method. In this section, in addition to the method of content analysis of the interviews, the method of theme analysis and theme analysis was also used. The findings of the research showed that the mismanagement of the transportation sector, the lack of proper road infrastructure, the lack of adequate monitoring of the road transportation system, the lack of proper services and facilities for drivers, the inefficiency of the road transportation system, dissatisfaction And the strike of transportation department personnel, the possibility of creating security and political issues due to the activity of unauthorized companies, the reduction of investment returns, and the unwillingness of the private sector are among the problems of road transportation of cargo and goods in Isfahan province.
.

Keywords


-ابوطالبی اصفهانی، م.، حق شناس، ح.، محمدحسینی، م.، (1397)، "ارزیابی تاثیر حمل‌ونقل بار درون‌شهری بر شاخص‌های حمل و نقل پایدار (مطالعه موردی: شهر اهواز)"، فصلنامه مهندسی حمل و نقل، پژوهشگاه حمل و نقل، شماره 3 بهار 1400 ،  صص715-735.
-تی تی دژ، ا.، طاهری، پ.، نبی­پور، م.، (1395)، "تفکر ناب در لجستیک حمل و نقل جاده­ای کالا"، سومین کنفرانس بین المللی عمران، معماری و شهرسازی.
-جمور، د.، حسن زاده، م. اماما میبدی، م. و صیایی، م.، (1395)،  "ارایه روش تحلیل وضع موجود حمل و نقل بار و کالا در شهرهای کشور و اولویت بندی راهکارهای ساماندهی آن (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد)"، شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک.
-خداداد کاشی، ف.، نورانی آزاد، س. و قنبری، ب.، (1397)، "تاثیر نوسازی ناوگان بر بهره‌وری صنعت حمل ‌و نقل جاده‌ای ایران"، فصلنامه علمی مدلسازی اقتصادی، دوره 12، شماره 42، صص.160-137.
-فرجی سبکبار، ح. ق.، (1397)، "رتبه بندی استان‌های کشور براساس شاخص‌های حمل و نقل جاده­ای"، فصلنامه مجلس و راهبرد، سال 26، شماره 97.
-کیانی، م، و ایزدی، ا.، (1396)، "ارزیابی سیستم­های حمل و نقل هوشمند کالا با استفاده از تحلیل چند معیاره فازی"، دومین کنفرانس بین المللی عمران­، معماری و طراحی شهری.
-نظری، م. حسنقلی­پور، ط. اسفندانی، م.ر. و کمرخانی، ح.، (1397)، "آسیب‌شناسی توسعه ترانزیت چندوجهی از طریق ایران و ارایه چارچوب بهبود آن (تحلیلی در سه حوزه حمل و نقل دریایی، جاده­ای، ریلی)"، فصلنامه علمی پژوهشنامه حمل و نقل، پژوهشکده حمل و نقل مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، شماره3 آذر98­، صص.157-141.
-Melo, P. C., Graham, D. J. and Ardao, B. R., (2013), “The productivity of transport infrastructure investment Regional science and Urban Economics, pp.695-709.
-Chio, J., Roberts D. C. and Lee, E. S., (2015), “Productivity growth in the transportation industries in the United States: an application of the DEA Malemquist productivity index”, American journal of Operation research, pp.1-20.
-Cintakulchai, S., (2015), “labor productivity of transportation sector in Thailand: Analysis using input-output Approach”, Thammasat University Discussion paper, pp.1-13.
-Duygun, M., Shaban, M., Sickles, R. C. and Jones, W.T., (2014), “Efficiency and productivity change in the European airlines industry in the post liberalization era”, pp.1-25. Online: http: //rsickles.blogs.rice.edu/files/2014/03/Dugan-et-al.pdf