The Effectiveness of Cameras to Record Violation Even and Odd Designs on the Law of Drivers in Tehran

Authors

1 Assistant Professor, Faculty of Business Administration, Amin Police University, Tehran, Iran

2 M.Sc. Grad., Faculty of Business Law, Islamic Azad University of Wed Central Tehran, Tehran, Iran

3 M.Sc. Grad., Amin Police University, Traffic Police Faculty, Tehran, Iran

Abstract

Today, traffic problem has influenced people in major cities. The problem which has been brought by modernization and industrialization. Without a doubt a percentage of this problem is the result of improper driving behavior by traffic users. Unfortunately traffic discipline and driving regulations are not accepted and conducted by various drivers. Traffic police as the traffic regulation enforcer has to encounter with them by traditional methods in addition to new methods. Using traffic cameras and electronic devices to detect and record traffic violation is one of the options. This research deals the police mechanism in order to acquaint electronic devices and traffic cameras usage in the statistical society of this research is Tehran's drivers which is obtained by questionnaire to gather information, thenceforth it deals to statistical analysis with related software. Ultimately it was presumed that camera activity reduces the traffic violations and improves law-abidance and assists Tehran's traffic police if certain conditions are met.
Unfamiliarity of all Tehran's traffic personnel’s with this scheme is one of the weak points of its implementations which needs to be informed to them in this certain subject
 

Keywords


-احمدی مقدم، الف.، (1390)، "انضباط ترافیکی، ضرورت­ها و پی آمدهای آن"، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، شماره19.
-"آیین­نامه راهنمائی و رانندگی مصوب 1384 هیئت وزیران)" هومن ، ح.ع.، (1384)، "راهنمای            تدوین گزارش پژوهشی"­، رساله وپایان نامه تحصیلی­، چاپ دوم، تهران­، نشر پیک فرهنگ.
-رازقی م. (1394)، "انضباط ترافیکی، بررسی نقش و کارکرد بازرسان نامحسوس ترافیک در انضباط ترافیکی و تخلفات رانندگی". (مورد مطالعه: شهر تهران).
-فرجاد، ح. (1385)، "آسیب شناسی اجتماعی و جامعه شناسی"، انتشارات بدر.
-یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، (1391)، "مکانیابی دوربین­های ورود به محدوده زوج و فرد با رویکرد پوشش بیشینه تخلفات"، (شهر تهران).
-"دوازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران"، (1391)، "اولویت­بندی نواحی ترافیکی در محدوده زوج و فرد شهر تهران"، به منظور قیمت گذاری پارکینگ­های حاشیه­ای.
- قنبری، م.ع.، (1375)، "عوامل عدم پذیرش قانون و راهکارهای قانون­مند شدن جامعه".
-همدانلو، الف.، (1375)، "روحیه قانون­پذیری".
-بزرگی، س. م.، (1375)، "راهکارهای قانون­مند شدن جامعه".
-گیدنز، آنتونی (1381)، "جامعه­شناسی"، ترجمه منوچهر صبوری، چاپ هفتم، تهران: نشر نی، ص. 65.
 -مشکانی، س.، میربها، ب.، روشنخواه (1390)، "ارائه مدلی برای جانمایی دوربین­های ثبت تخلفات طرح زوج و فرد در شهر تهران".
 -عطاویان، (1385)، "کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک" 
- آل­نوری فروشانی، ه.، میربها، ب.، ادیب فر، ع. ر.، (1391)، "بررسی فنی و اقتصادی کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد".
-سان و همکاران، (2010)، "مکانیابی شمارنده­های ترافیکی با استفاده از مدل بهینه­سازی".
-کیم و همکاران، (2003)، "مکانیابی شمارنده­های ترافیک برای تخمین ماتریس سفر مبدا- مقصد".
-یانگ و همکاران، (2003)، "مکانیابی بهینه شمارشگر ترافیک با استفاده از الگوریتم ژنتیک".
-Giaoutzi, M. and Daminides. L. (1990), “The Greek transport system and environment In Button J.B.a.K”. Transport policy and the Environment: Six Case Studies. London: Earthscan.
-Litman.   T.   (2012),   “Online ­TDM  encyclopedia  [Online] Available  at.http:\\www.vtpi.org  Accessed February.
- Merton­, Robert & Robert Nisbet, (1971), Contemporary social problems, Third  Edition,  Harcourt brace Jovanovich  INC. 
-0’Fallon, ­C., Sullivan, C.  and Hensher,  D.  A. (2004), ”Constraints  affecting mode choices by morning car commuters”, Transport Policy, 11,
pp. 17-29.