Responsibilities of the Air Carriers Regarding the delay and Arrival of the Damage to the Passenger and Goods

Authors

1 M.Sc., Ph.‌D. Student, Faculty of Law and Political Science, University of Judicial Sciences and Administrative Services, Tehran, Iran

2 LLM , Grad, Faculty of Law and Social Sciences, University of Tabriz, Tabriz, Iran

3 M.Sc., Grad,. Faculty of Law and Political Science, University, Qom, Iran

Abstract

The present article discusses the responsibilities of the air carriers regarding the arrival of the damage to the passenger and goods, or the delay in passenger flight and arrival of the goods. Issues about the regulations relate to these cases and the defenses that the air carrier can make in these cases will be analyzed in domestic and international flights. This article covers the analysis of the Warsaw and Montreal Convention, because it relates to international flights and domestic regulations related to the discussion of domestic flights. The basis of responsibility is the strict liability and the regulations of the Warsaw Convention can also be applied in domestic law, and the cases of exemptions in addition to force majeurem, is pass of time barred of lawsuit.
 



Keywords


-جباری، م. و حسن نژاد،  م. (1392)، "بررسی تطبیقی معافیت های غیر قراردادی متصدی حمل و نقل هوایی در مقررات بین المللی و حقوق ایران"،  فصلنامه پژوهش حقوق خصوصی، سال دوم، شماره چهارم، ص.167-141.
-صفایی، ح. و رحیمی، ح. (1394)، مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد)، چاپ هشتم، تهران: سمت.
- شهیدی، م.، (1364)، برخورد مقررات قانون مدنی و تجارت در مورد قرارداد حمل و نقل، شماره 1، ص.64-71.
-کاتوزیان، ن. (1390)، "وقایع حقوقی (مسئولیت مدنی)"، چاپ پنجم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
-کاتوزیان، ن.(1394)، "قواعد عمومی قراردادها (اجرای قرارداد)"، جلد چهارم، چاپ نهم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
-کاظمی، م. (1390)، "اثر فعل زیان دیده بر مسئولیت مدنی عامل زیان، فصلنامه دیدگاه­های حقوق قضایی"، ص.104- 79.
-یزدانیان، ع. ر.، (1390)، "مبانی مسؤولیت مدنی متصدی در قراردادهای حمل و نقل کالا در حقوق ایران و فرانسه"، مجله حقوقی دادگستری، شماره­ی 73، ص. 35-9.
-DEMPSEY, JOHANSSON, (­2010), “Montreal v. Brussels: The Conflict of Laws on the Issue of Delay in International Air Carriage”.
-Fézer, Tamás, (2013), Comparative Tort Law, Szak-nyelv-tudás” - Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen.
-Franks, M. R. (2007), "Airline Liability for Loss, Damage, or Delay of Passenger Baggage", Fordham Journal of Corporate & Financial Law, Vol. 12.
 
-Lawrence B. Goldhirsch (­2000), “The Warsaw Convention Annotated: A Legal Handbook (The Netherlands: Kluwer Law International.
 
-Shawcross, Christopher; n & Kenneth, b (1977), “Air Law”, Butterworth Publishing, pp.1002.
-Li-Juan Ko, Jessika, (2016), “Remedies for passengers for flight delays caused by force majeure: perspectives from Taiwan for a harmonized solution.
-Simpson, James David (1983), Jr., “Air Carriers’ Liability Under the Warsaw Convention After Franklin Mint v. TWA, 40 WASH. & LEE L. REV”. 1463, pp.1463–64
-Owain, JONES, (1996), When is a Late Flight not a Delayed Flight? The Warsaw Rules Relating to Delay, Travel Law Journal. 
-Zachary Lawrence,  (1978), “Aviation Law: Attempts to Circumvent the Limitations of Liability Imposed on Injured Passengers by the Warsaw Convention” , 54 Chi.-Kent L. Rev. 851.