The Effects of Vehicle and Pedestrian Interaction and Speed Limitations on the Performance and Safety of Intersections (Case Study‌: Improvement-Liberation Intersection of Azarbaijan)

Author

M.Sc., graduated, School of Civil Engineering, College of Engineering, Islamic Azad University Electronic campus of Tehran, Iran

Abstract

Footpaths are among the most important public and urban spaces, and their importance is due to their function as part of the urban transport system as well as its function as an urban space. The existence of a sharing between the walking system in urban transport and urban planning requires a collaborative work for different planning and design stages. The main objective of this research is to determine the optimal timing of traffic lights by examining the behavior of pedestrians at intersections and their interaction with vehicles at one of the most important intersections of Tehran. The minor objectives include calculating the traffic parameters associated with each type of traffic facility, simulating pedestrian behavior by software and programming in order to determine the optimal timing of traffic lights.
 
 

Keywords


- افندی زاده، ش.، صفارزاده، م. و محمدی قرقی، ح.، (1394)، "­الگوریتم تصمیم گیری در خصوص تبدیل میدان به تقاطع چراغدار و بالعکس" تهران، چهاردهمین  کنفرانس بین المللی حمل و نقل.
- ملکان، خ.، اسدی، م.ر. بزرگمهرنیا، ر. و محمودزادگان، س.ع. (1394)­، "ارزیابی تأثیرات غیر همسطح سازی تردد عابرین پیاده در تقاطع انقلاب اسلامی-ولیعصر(عج) بر بهبود جریان ترافیک"، چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، تهران، معاونت و سازمان حمل و نقل ترافیک.
- صفارزاده­، م.، ابریشمی، س. الف. س. و توکلی، م. ر.، (1393)، "­ارزیابی ظرفیت میدان و تقاطع چراغدار"، تهران، سیزدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل.
- صفارزاده، م. و ناصر علوی، س. ن.،  (1394)، " میدان مُدرن به عنوان گزینة جایگزین انواع تقاطعات متداول­"، تهران، دانشگاه علم و صنعت.
-Akçelik R. A., (2003),  “Round about Case Study Comparing Capacity Estimates from Alternative Analytical Models”. 2nd Urban Street Symposium, Anaheim, California, USA, pp.28-30 July.
-Al-Madani H, Saad M., ( 2007), “Analysis of roundabout capacity under high demand flows, WIT Transactions on The Built Environment”, Vol. 107.
-­(2000), “Federal Highway Administration, Round about: An Information Guide, Report RD00067, June.