به علت حجم زیاد سفرها و اهمیت روزافزون ارزش وقت مسافران در سفرهای درون شهری، طراحی سامانههای کارآمد و مسیریابی آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحان در انتخاب مسیر بهینه این سامانهها با گستره بزرگی از انواع معیارها مواجه هستند، لذا هدف از این پژوهش بررسی معیارهای تاثیرگذار در تعیین مسیر اتوبوس تندرو و تعیین مسیر بهینه بر اساس روش تصمیمگیری چند معیاره میباشد. روش مورد مطالعه توصیفی-تحلیلی و از ابزار پرسشنامه، استفاده شده است. در مرحله اول معیارهای تاثیرگذار بر مسیریابی اتوبوس توسط پرسشنامه اول و نظرات کارشناسان حوزه حملونقل انتخاب و بر اساس طیف لیکرت این معیارها اولویتبندی شدند. در محله دوم با توجه به معیارهای به دست آمده از قبل، مسیرهای پیشنهادی از صفر تا ده نمره داده شد. سپس با کمک نرمافزار تصمیمگیری بر اساس مدل AHP معیارها وزندهی شدند و وزن هر معیار برای هر مسیر مشخص شد. ده معیار تاثیرگذار در انتخاب مسیر بیآرتی شناسایی شد که مهمترین معیار تعداد مسافر جذب شده به حملونقل عمومی در وضعیت کنونی میباشند. گزینه پیشنهادی مسیر شماره یک اتوبوس تندرو شهری از پایانه حصارک در خیابان شهید بهشتی تا پایانه شهید سلطانی و گزینه پیشنهادی مسیر شماره دو از پایانه شهید سلطانی تا میدان ملارد انتخاب شدند. بر اساس معیارهای تاثیرگذار بهترین مسیر، مسیر پیشنهادی یک از پایانه شهیدسلطانی تا میدان حصارک در نظر گرفته شد.
فائزی, سید فرزین, کی منش, محمودرضا, & ساسانی, مصطفی. (1398). بررسی معیارهای تاثیرگذار در تعیین مسیر اتوبوس تندرو(نمونه موردی شهر کرج). جاده, (), -.
MLA
سید فرزین فائزی; محمودرضا کی منش; مصطفی ساسانی. "بررسی معیارهای تاثیرگذار در تعیین مسیر اتوبوس تندرو(نمونه موردی شهر کرج)". جاده, , , 1398, -.
HARVARD
فائزی, سید فرزین, کی منش, محمودرضا, ساسانی, مصطفی. (1398). 'بررسی معیارهای تاثیرگذار در تعیین مسیر اتوبوس تندرو(نمونه موردی شهر کرج)', جاده, (), pp. -.
VANCOUVER
فائزی, سید فرزین, کی منش, محمودرضا, ساسانی, مصطفی. بررسی معیارهای تاثیرگذار در تعیین مسیر اتوبوس تندرو(نمونه موردی شهر کرج). جاده, 1398; (): -.