-اجزاء شکوهی، م، خوشاب، ع، علائی، ر، (1393)، "ارزیابی عملکرد اتوبوسهای تندرو در شهر مشهد با تاکید بر مولفههای توسعه پایدار"، ششمین کنفرانس برنامهریزی و مدیریت شهری، ص.11-12.
-بیتی، ح، پناهی، س، سلیمی، م، (1393)، "تحلیل سامانه حملونقل اتوبوسهای تندرو شهری (BRT) و سنجش تحولات و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن بر حوزههای پیرامون در کلانشهر تبریز، جغرافیا و برنامهریزی"، دوره 18، شماره 49، ص. 19 تا 53.
-حاتمینژاد، ح.، پوراحمد، ا.، فرجی سبکبار، ح.، عظیمی، آ.، (1393)، "سنجش میزان رضایت استفادهکنندگان از سیستم حملونقل عمومی در منطقه البرز جنوبی"، اقتصاد و مدیریت شهری، دوره 3، شماره 9، ص. 105 تا 123.
-ﺣﺎﺟﯿﺎن، ح.، ﺑﺮادران، و.، اﺑﻮاﻟﻘﺎﺳﻤﯽ، ن.، (1394)، "بررسی تاثیر خطوط تندرو بر حملونقل شهری با رویکرد شبیهسازی"، چهاردهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک (نمونه موردی: خط 5 اتوبوس تندرو تهران)، ص. 1-11.
-درستکار، ا.، عبدلی، ش.، (1394)، "تأثیرات ترافیکی سامانه اتوبوسرانی تندرو بر شبکه حملونقل محلات شهری (موردپژوهی: مسیرخط 7 بیآرتی منطقه 6 تهران)"، مطالعات محیطی هفت حصار، دوره 4 شماره، ص. 31- 40.
-زیاری، ک.، منوچهری، ا.، محمدپور، ص.، ابراهیمپور، ا. (1394)، "ارزیابی سیستم حملونقل عمومی بیآرتی شهر تبریز با استفاده از رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک"، فصلنامه مدیریت شهری، شماره 27، ص. 79-98.
-ساجدینژاد، آ.، حسننایبی، ع.، (1395)، "طراحی سامانههای عملیاتی در سیستم اتوبوسرانی به منظور ساماندهی حملونقل مسافر درونشهری"، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، سال سی و یکم، شماره چهارم، شماره پیایی 123.
-شعبانی، م.، پورمعلم، ن.، (1388)، "مسیریابی سامانه اتوبوس تندرو (BRT) به روش ابتکاری با معیار پوشش هزینه"، پایان نامه دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ره)، قزوین، دانشکده مهندسی عمران.
-صدیقباور، م.، حدیقهجوانی، م.، (1390)، "ارزیابی و تحلیل عملکرد سیستم حملونقل سریع اتوبوسرانی در کلان شهرها توسط نرمافزارAIMSUN "، دهمین کنفرانس مهندسی حملونقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حملونقل و ترافیک تهران.
-طاهرخانی، ح.، طاهریان، آ.، (1396)، "زمانبندی حرکت اتوبوسهای BRT با در نظر گرفتن محدودیتهای ترافیکی حاصل از زمانهای متغیر چراغهای راهنمایی و رانندگی، نشریه مدیریت شهری، شماره ۴۷.
-عبدی، م.، فاروقی، ف.، رحیمی کاکه جوب، آ.، (1392)، "سنجش کارایی سامانه حملونقل همگانی در شهر یزد"، دوره ۱۳، شماره ۳۰،ص. 229-250.
-فرتوکزاده، ح.، رجبی نهوجی، م.، (1390)، "مدلسازی پویای ترافیک کلانشهرها به منظور ارایه سیاستهای بهبود حملونقل (نمونه موردی: کلان شهر تهران)"؛ پژوهشنامه حملونقل، سال نهم، شماره اول، ص. 63-81.
-فلفلانی، م.، صفاریان، م.، (1394)، "تجزیه و تحلیل و بهینهسازی پارامترهای موثر بر سیستم اتوبوسهای بیآرتی به وسیله تکنیک شبیهسازی گسسته-پیشامد، پانزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک"،
ص. 1-13.
-قضائی، م.، فرهمندی، ا.، عطارزاده طوسی، ه.، (1397)، "ارزیابی عملکرد خطوط اتوبوسرانی با استفاده ترکیبی سه گانه از مدلهای تحلیل پوششی دادهها، آنتروپی و تاپسیس، معماری و شهرسازی آرمانشهر، شماره 23، ص. 307-318.
-قهری، م.، لحمیان، ر.، آزاده دل، ی.، (1393)، "ارزیابی موقعیت ایستگاههای اتوبوس و تاکسی بر اساس مدل AHP با استفاده از GIS"، فصلنامه مطالعات برنامهریزی شهری، سال دوم، شماره هفتم، ص. 127-146.
-مجیدی خامنه، ب.، محمدیان مصمم، ح.، ضرغامی، س.، غفوری، ی.، (1395)، "ارزیابی اثرات توسعه حملونقل عمومی (مترو و بیآرتی) بر کاربری زمین شهری
(نمونه موردی: منطقه 7 شهرداری تهران)"، پژوهشهای دانش زمین، سال هفتم، شماره 27، ص. 44-64.
-محمدزاده، ز.، سرایی، م.، (1393)، "بررسی میزان اثربخشی سیستم اتوبوسهای تندرو در شهر مشهد"، جغرافیا و برنامهریزی دوره 18 شماره 49، ص. 119- 137.
-مختاریملکآبادی، ر.، (1397)، "تحلیل و ارزیابی سامانة اتوبوسهای سریعالسیر (BRT) شهر اصفهان براساس استانداردهای مؤسسة ITDP" ، دوره 29، شماره 2.
-ملاشاهی، ح.، بذرافشان مقدم، ب.، محتشمی، ت.، (1396)، "بررسی شاخصهای کمی و کیفی موثر در ارزیابی عملکرد سامانه اتوبوسهای تندرو با رویکرد توسعه پایدار (مطالعه کلان شهر مشهد)، مطالعات شهری، دوره ۶، شماره ۲۳.
-نوروزی آورگانی، ا.، (1393)، "ارزیابی عملکرد و سنجش میزان رضایتمندی از سیستم اتوبوسرانی تندرو در کلان شهر اصفهان"، برنامهریز فضایی، سال 4، شماره اول،
ص. 143-168.
-Adeyinka P. A., (2019), "Assessment of the Influence of Lagos Bus Rapid Transit Scheme (BRT-Lite) on Road Traffic Crashes (RTC) on Lagos Mainland-Island Corridor", The Open Transportation Journal, Vol. 13,
pp. 102-109.
-Afolabi O. J, Fashola O. K., (2016), "Assessment of Bus Rapid Transit in Efficient of Movement of Commuters in Lagos State. European Journal of Humanities and Social Sciences, Vol. 35, No.1,
pp. 1951-1965.
-Chen, X., Yu, L. Zhang, Y., Guo, J., (2009), “Analyzing urban bus service reliability at the stop, route and network levels”, Transportation Research Part A43,
pp. 722-734.
-Currie, G., (2005), “The Demand Performance of Bus Rapid Transit Journal of Public Transportation”, Vol. 8, No. 1.
-Deng, T. and J.D. Nelson, (2013), “Bus Rapid Transit implementation in Beijing: An evaluation of performance and impacts. Research in Transportation Economics, Vol.39, No.1. pp. 108- 113.
-Huang, A., Shen, J. & Guan, W., (2017), “Study on Bus Route Evaluation System in Beijing bases on AHP, In: Proceedings of the 2007 IEEE, Intelligent transportation Systems Conference”, Seattle, WA, USA,
pp. 419-424.
-Qavami, S., Karimi, A., & Mesgari, M., (2011), “Evaluating Bus Lines by Using Geospatial Information System and Data Envelopment Analysis: A Case Study of Tehran Bus Lines”. Journal of Transportation Engineering, Vol.2, No.3, pp. 261-271.
-Saraei, M., & Mohamadzade, Z., (2014), “Assessment of the Effectiveness of BRT System in Mashhad. Journal of Geography and Planning”, Vol. 18, No.49, pp. 119-137.
-Sheth, C., Triantis, K., Teodorovic, D. (2007), Performance evaluation of bus routes: A Provider and Passenger Perspective, Transportation Research Part E43, pp.453-478.
-Soltani, A., (2012), “An Ordered Logit Regression Model for Evaluation of Passenger Satisfaction of Shiraz Bus System. Motaleate Shari. Vol.1, No.2, pp.101-112.
-Soltani, A., Zargari Marandi, E., & Esmaili Ivaki, Y., (2013), “Bus Route Evaluation Using A Two-Stage Hybrid Model Of Fuzzy AHP And TOPSIS”. Journal of Transport Literature, Vol.7, No. 3, pp. 34-58.
-Wirasinghe, S. C., Vandebona, U., (2011), “Route Layout analysis for express buses, Transportation Research Part C 19,
pp. 374-385.