The Effect of BITS Intelligent Signals and Coordinated Intersections on Traffic and Environmental Variables (Case Study: Yazd)

Document Type : Original Article

Authors

1 Assistant Professor, Faculty of Civil and Transportation, University of Isfahan, Isfahan, Iran.

2 Associate Professor, Faculty of Civil Eng., University of Yazd, Yazd, Iran.

3 M.Sc., Grad., Faculty of Civil and Transportation, University of Isfahan, Isfahan, Iran.

Abstract

In order to reduce the adverse effects of intersections, intelligent systems and the alignment of lights can be used. The BITS system is a localized version of SCATS and SCOOT systems. The aim of this study was to evaluate of BITS system on traffic and environmental variables. The system was evaluated in both cases of coordinated and isolated signals. Traffic variables include line length, delay time, stop time, travel time, and average speed. Environmental variables include fuel consumption, air pollution caused by carbon monoxide, hydrocarbons, and nitrogen oxides, and noise pollution. Prescheduled, intelligent, and coordinated control systems were compared by collecting field data on the traffic flow rate, travel time, and air and noise pollution and simulation in AIMSUN software in three four-way and two three-way intersections in Yazd, Iran. The results showed that all variables were significantly improved in the isolated intelligent control system compared to the isolated prescheduled control system, and the coordinated prescheduled control system performed better than the isolated prescheduled control system. The isolated intelligent control system showed the best traffic and environmental performance. In addition, line length and stop time were the most affected. Compared to other variables, these two could mostly be measured through drivers’ perceptions. According to the above, using BITS intelligent traffic signals and coordinating nearby intersections – the green wave in successive intersections – can prevent the waste of time and national resources. More immediate effects are reduced air and noise pollution, and reduced delay.

Keywords


- ابوالحسن پور، ام. (1387)، "بررسی تأثیر به کارگیری سیستم های حمل و نقل هوشمند در روان­سازی ترافیک شهر اصفهان"، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، سال سوم، شماره8.
 
-پاشایی هولاسو، ا. و نارنجی، م. (1397)، "ارایه مدل تاثیرگذاری سیستم حمل‌و‌نقل بر توسعه پایدار با استفاده از رویکرد دیمتل فازی"، مجله علمی ترویجی جاده، زیر چاپ.
 
- پورمعلم، ن.، رضاپور، م.ا. و امیرمستوفیان، م.، (۱۳۸۷)، "بررسی عملکرد تقاطع­ها با بکارگیری سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دیدگاه مصرف سوخت و انرژی"، هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک.
 
- حاجی حسینلو، م. و عظیمی، س. س.، (1387)، "مقایسه عملکرد چراغ های هوشمند و ثابت کنترل ترافیک در ایجاد تأخیر و آلایندگی در تقاطع های شهر تهران"، چهارمین کنگره ملی مهندسی عمران.
 
- حاجی حسینلو، م. قائمی، س. ع.، (1392)، "ارزیابی اثر زمان‌بندی هوشمند تقاطع‌ها بر جریان ترافیک و آلودگی هوای شبکه‌های ترافیکی درون شهری"، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، دوره هشتم، شماره 29، ص. 1تا 14.
 
- دانشگاه صنعتی شریف، (1393)، "ضرایب انتشار آلایندگی اگزوز در حالت گرم برای خودروهای بنزین سوز ساخت داخل با استاندارد آلایندگی یورو2، هسته پژوهشی سوخت، احتراق و آلایندگی.
 
-رحیمی، ا.م. و طاهری، س. (1397)، بررسی اثرات هماهنگ‌ سازی زمانبندی تقاطع­های چراغدار به روش عرض باند ‌عبوری (مطالعه موردی: شهر قزوین)، فصلنامه مهندسی حمل و نقل، دوره 10، شماره 2، ص. 231-213.
 
-عبدلی، ب.، میرحسنی، س.ع. و هوشمند، ف.، (1397)، "مسأله مسیریابی وسایل نقلیه سبز و کاهش انتشار آلودگی"، پژوهشنامه حمل و نقل، دوره 15، شماره 1، ص. 215-239.
 
-مختارانی، ن.، زاهد، ف. و پرتانی، ص.، (1392)، "تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راه­های کشور"، فصلنامه مهندسی حمل و نقل، دوره 4، شماره 3، ص. 262-247.
 
- ﻣﻌﺎوﻧﺖ اﻣﻮر ﺑﺮق و انرژی (1390)، ﺗﺮازﻧﺎﻣﻪ اﻧﺮژی ﺳﺎل1390، دﻓﺘﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰی ﻛﻼن ﺑﺮق و اﻧﺮژی، وزارت ﻧﻴﺮو، ﺗﻬﺮان.
 
- معاونت مطالعات و برنامه ریزی، (1391)، "ارایه دستورالعمل نحوه شبیه سازی، کالیبراسیون و اعتبارسنجی نرم افزار Aimsun"، تدوین: معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.
 
- De Coensel, B., Can, A., Degraeuwe, B., De Vlieger, I. and Botteldooren, D., (2012), Effects of traffic signal coordination on noise and air pollutant emissions, Environmental Modelling & Software, Vol. 35, PP. 74-83.
 
-­Gastadli, M., Meneguzzer, C., Rossi, R., Lucia, L. D. and Gecchele, G., (2014), Evaluation of air pollution impacts of a signal control to roundabout conversion using microsimulation, Transportation Research Procedia, Vol. 3, PP. 1031-1040.
 
-­Jansuwan, S. and Narupiti, S., (2005), Assessment of area traffic control system in Bangkok by the microscopic simulation model, Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol. 5, PP. 1367-1378.
 
- Madireddy, M., De Coensel, B., Can, A., Degraeuwe, B., Beusen, B., De Vlieger, I. and Botteldooren, D., (2011), Assessment of the impact of speed reduction and traffic signal coordination on vehicle emissions using an integrated approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol.16, Issue 7,  pp. 504-508.
 
- Mahmoodi Nesheli, M., Chepuan, O. and Moradkhani Roshandeh, A., (2009), Optimization of Traffic Signal Coordination System on Congestion: a case study, wseas transctions on advances in engineering education, Vol. 6, pp. 203-21.
 
- Park, B. and Chen, Y., (2010), “Quantifying the Benefits of Coordinated Actuated Traffic Signal Systems: A Case Study, Virginia Transportation Research Council, Department of Civil & Environmental Engineering University of Virginia, Final  Report, VTRC 11-CR2.
 
- Skabardonis, A., (2001), ITS Benefits: The Case of Traffic Signal Control Systems, In Transportation Research Board, 80th Annual Meeting, Washington, D.C.
 
- Transport Simulation Systems (TTS), (2014), Micro simulator and Meso simulator in Aimsun V8-Users Manual.
 
- Unal, A., Rouphail, N. M. and Fery, H. C., (2003), “Effect of Arterial Signalization and Level of Service on Measured Vehicle Emissions”, In 82th Annual Meeting of the Transportation Research Board, TRB Paper # 03-2884.
 
- Zhang, Y., Chen, X., Zhang, X., Song, G., Hao, Y., and Yu, L., (2009), “Assessing Effect of Traffic Signal Control Strategies on Vehicle Emissions,  Journal of Transportation Systems Engineering and Information Technology”, Vol. 9, Issue 1, pp.150-155.