- حسن زاده، ح.، "آموزش سازه های زیر زمینی مترو
و راه آهن".
- کاکانی اردکانی، م.، (1388)، "مقایسه انواع سیستمهای حمل ونقل درون شهری".
- اسماعیلی، م. ذاکری، ج. ع. و مسلمی پور، ش.، (1392)، "بررسی رفتار ارتعاشی دال خط ریل مدفون به روش عددی" فصلنامه مهندسی حمل و نقل دوره:5 ، شماره:2.
- م. اسماعیلی، ن. رضایی، (1391)، "بررسی آزمایشگاهی اثر خرده لاستیکها بر کاهش ارتعاشات در خطوط ریلی"
دومین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات.
- Huurman, M., Markine, V. L., & de Man, A. P. (2003), “Design calculations for embedded rail in asphalt”. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 1825(1), pp.28-37.
- Real, J., Martínez, P., Montalbán, L., & Villanueva, A. (2011), “Modeling vibrations caused by tram movement on slab track line”. Mathematical and Computer Modeling, 54(1), pp.280-291.
-Franciszek Restel, Lukasz Wolniewicz, (2017), “Tramway Reliability and Safety Influencing Factors” Transportation Science and Technology, Procedia Engineering 187, pp.477 –482.
- Bos, J. and Stuit, H. (1999), “Deck track: Foundation for the railways of the future,” Proceedings of the International Conference on Innovations in the Design & Assessment of Railway Track, December 2-3, Delft University of Technology, The Netherlan.