- آخوندی، الف. ع. و مجتهدینیا، س.، (۱۳۹۲)، "مدل استراتژیک low cost برای شرکتهای هواپیمایی ایرانی"، دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، تهران، انجمن مدیریت راهبردی ایران.
-امین بیدختی، ع.، زرگر، م. و نظری، م.، (1389)، "آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری"، مطالعات مدیریت راهبردی، ص. 68-49.
-ایمان زاده، ع.، همراهزاده، م.، جعفریان، و جباری، ک.، (1396)، "تجربیات زیسته گردشگران پزشکی از درمان در بیمارستانهای شهر تبریز"، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شماره 37، بهار96، ص. 46-25.
-براتی، ع.، عابدی درچه، م.، (1393)، "نقش فرودگاهها و حمل ونقل هوایی درتوسعه پایدارصنعت گردشگری"، کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، راهکارها و چالشها با محوریت کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری.
-تولایی، س.، (1386)، "مروری بر صنعت گردشگری"، نشر دانشگاه تربیت معلم، نوبت چاپ: اول.
-دادرس، ح.، دوستدار، ر.، 1393، نگرشی بر چالشهای صنعت حمل و نقل هوایی در جذب توریسم"، اولین همایش ملی معماری، عمران و محیط زیست شهری، همدان، انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه.
-رحمان سرشت، ح.، (1389)، "توسعه سازمان با برنامهریزی راهبردی با تاکید بر سازمانهای گردشگری"، اقتباس و ترجمه حسین سرشت و غلامرضا جمشیدنژاد. تهران: شرکت چاپ نشر بازرگانی .
-رنجبران، ب، زاهدی، م.، (1379)، "ترجمه کتاب برنامهریزی توریسم در سطح ملی و منطقهای"، مولف سازمان جهانی جهانگردی، نشر جهاد دانشگاهی، واحد اصفهان .
-روزنامه دنیای اقتصاد، شماره روزنامه ۴۱۸۰ ، یکشنبه ۷ آبان.
-سقائی، م.، (1388)، "تحلیلی برتأثیر فرودگاه مهرآباد بر توسعه فعالیتهای اقتصادی ، صنعتی و گردشگری شهر تهران 1385-1380 "، مجله مطالعات و پژوهشهای شهری و
منطقهای، سال اول، شماره 3، ص. 150-135.
-سقائی، م.، (1391)، "تحلیلی برتأثیر صنعت حمل و نقل هوایی بر توسعه گردشگری مذهبی، مورد مطالعه فرودگاه مشهد" ، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، شماره 3 ص. 84-71.
-شیرازینیا، ش و رشیدی شریفآباد، س.، (1395)، "نقش طراحی فرودگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری (مطالعه موردی: فرودگاه شیراز)"، سومین کنفرانس بین المللی عمران، معماری و شهرسازی، کوالالامپور- مالزی، دانشگاه علم و صنعت واحد نور، دانشگاه IUMW .
-فرجیراد، ع.، آقاجانی، س.، (1388)، "تحلیلی نو پیرامون گردشگری و جدیدترین طبقهبندی آن"، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، دوره 6، شماره 3 (پیاپی 23)، پاییز، ص. 72-61.
-منصوری موید، ف.، سلیمانی، س.، (1391)، "ابزارهای بازاریابی و تصویر ذهنی گردشگران از مقصد"، فصلنامه مطالعات مدیریتگردشگری، سال هفتم، شماره 18،
ص. 110-93.
-نجف، ح.، (1395)، "حمل و نقل هوایی، نیروی محرکه سایر بخشها" سال، پرتال جامع اطلاعات تخصص صنعت حملونقل.
-نظریان، ا.، قادری، ا. و حقیقی، ع.، (1389)، "نقش حمل و نقل هوایی در توسعه صنعت توریسم با تاکید بر فرودگاه بین المللی ارومیه"، فصلنامه جغرافیای انسانی، سال دوم، شماره سوم،
ص. 44-25.
-نوایی، ر.، (1396)، "نقش حمل و نقل هوایی در توسعه صنعت توریسم"، دهمین کنفرانس بینالمللی اقتصاد و مدیریت، رشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
-نوری، ی.، (1396)، "نقش صنعت هوانوردی بر توسعه گردشگری"، همایش توسعه پایدار و بهره وری استان آذربایجان شرقی، اهر.
-Chin, Anthoy T. H, and John H. Tay, ( 2001),
"Developments in air transport: implication on investment decisions”, Profitability andsurvival of Asian airlines" Jornal of Air Transport Management 7(5), pp.319-330.
-Fengjun Jin, and fahui wang, and yu liu, (2004), “Geographic Patterns of Air Passenger Transport in china 1980-1998: Imprints of Economic Growth, Regional inequality, and Network Development”. 56(4), pp. 471-487.
-P. Hooper, (2008),"liberalizing airline completion in India", Journal of Air Transport management, 3(1), pp.15-23.
-T. Bieger, A. Wittmer, (2006), "Air transport and tourism-Perspectives and challenges for destinations, airlines and governments" Journal of Air Transport Management, 12(1), pp.40-46.