-آبادیان، م. زنجیرچی، س.م. و اسعدی، م.م.، (1391)، "ارزیابی کیفیت خدمات DSL با رویکرد ترکیبی تحلیل شکست و آثار آن و تحلیل پوششی دادههای فازی مطالعه موردی: یکی از شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنت مدیریت تولید و عملیات"، شماره2، دوره 3 (5)، صص. 76-59.
- اصغرپور، م.ج.، (1393)، "تصمیمگیریهای چندمعیاره"، نشر دانشگاه تهران.
- الوانی، س.م، شریفزاده، ف.، (1397)، "فرایند خطمشیگذاری عمومی"، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- بوالحسنی، پ. اسماعیلی دوکی، ا. فلاح، م.، (1396)، "ارزیابی ریسک و رتبهبندی تجهیزات با تلفیق رویکردهای AHP فازی و FMEA –مطالعه موردی: مجموعه صنایع آذراب اراک"، نشریه تصمیمگیری و تحقیق در عملیات، شماره 1، دوره2، صص. 72-59.
-بیاتی، م. ع. و همکاران، (1400)، "شناسایی موانع اجرای خطمشیهای عمومی در مجموعه معاونت نظارت بانک مرکزی با استفاده از روش فراترکیب"، خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، شماره 3، دوره 12، صص.46-31.
-پوراحمدی، م. مختاریانپور، م. و حسن قلیپور، ط.، (1397)،" آسیبشناسی اجرای خطمشیهای خصوصیسازی در ایران. مدیریت دولتی"، شماره10 (3)، صص.356-333.
-داناییفرد، ح. امامی، س.م. و حسینی، س.ک.، (1395)، "درآمدی تحلیلی بر فهم موضوع ظرفیت خطمشی عمومی: بررسی ماهیت"، موضوع و کارکرد، فصلنامه علمیپژوهشی سیاستگذاری عمومی، شماره 3، دوره2، صص.99-79.
-دانشفرد، ک.، (1395)، "فرایند خطمشیگذاری عمومی"، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی.
-زینیوند مقدم، ر. و همکاران، (1400)، "طراحی مدل اجرای خطمشیهای وزارت آموزشوپرورش با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری"، فصلنامه خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، شماره42، دوره 12(2)، صص. 84-67.
-ضابط پور کردی، ح. و همکاران، (١٣٩٨)، "شناسایی و اولویتبندی موانع و چالشهای اجرای خطمشیهای آموزش عالی در ایران"، جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، (٦) ١٣، صص.230-203.
-"سازمان راهداری و حملونقل جادهای"، (1387)، "ایمنی راهها: اولویتی جدید برای توسعه پایدار"، دفتر بودجه و تشکیلات.
-عباسی، ط. و بیگی، و.، (1395)، "تبیین چالشهای اجرای خطمشیهای عمومی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری"، فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال 8، شماره1،
صص. 12-1.
-علیآبادی، ا. عزیزی، م. عالم تبریز، ا. داوری، ع.، (1397)، "شناسایی موانع اجرای خطمشیهای کارآفرینی و نوآوری در برنامههای توسعه جمهوری اسلامی ایران"، فصلنامة علمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علومانسانی، شمارة3، دورة 8، صص. 132-95.
-قلیپور، ر.، (1393)، "تصمیمگیری سازمانی و خطمشیگذاری عمومی"، تهران، سمت.
-قلیپور، ر.ا. و همکاران، (1390)، "ارائه مدلی برای اجرای خطمشیهای صنعتی مطالعه موردی در استان قم"، مدیریت فرهنگ سازمانی، شماره2، دورة 9، صص. 130-103.
-کشوریان آزاد، ر.، (1400)، "ارایه الگوی بومی اجرای خطمشیهای قضائی: با استفاده از کاربست تحلیل مضمون و رویکرد دلفی فازی. فصلنامه خطمشیگذاری عمومی در مدیریت"، شماره42، دوره 12(2)، صص. 29-1.
-لستر، پ. و استوارت، ج.، (1391)، "فرایند خطمشیگذاری عمومی"، ترجمه مجتبی طبری، تورج میکلایی و سهیل خورشیدی، نشر ساوالان، چاپ سوم.
-محمدی، م.، (1395)، "طراحی مدل حاکمیتی اجرای خطمشیهای منابع انسانی در بخش دولتی ایران (مورد مطالعه: قانون مدیریت خدمات کشوری)، فصلنامة علمیپژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، شماره2، دوره4، صص. 11-26.
-محمدی فاتح، ا. و همکاران، (1395)، "طراحی مدلی برای ارتقای ظرفیت خطمشیگذاری در قوه مجریه کشور"، فرایند مدیریت توسعه، دوره2، شماره3. صص.37-3.
-معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، (1397)، برنامهریزی استراتژیک بخش حملونقل ایران.
-منوریان، ع.، (1394)، "مدل اجرای خطمشیهای اصلاح اداری با رویکرد یادگیری"، دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، شمارة4، دورة 7، صص.848-839.
-Baun ,M,
Marek .D., (2013), “The Implementation of EU Environmental Policy in the Czech Republic: Problems with Post-Accession Compliance?”,
Europe-Asia Studies.Volume 65(10), pp.1877-1897.
-Cerny, P. G., (1999), “Globalization and the erosion of democracy”, In European Journal of Political Research 36(1), pp. 1–26.
-Chang D. Y., (1996), “Theory and Methodology Applications of the extent analysis method on fuzzy AHP”, European Journal of Operational Research, 95, pp. 649-655.
-Chen Su Jung, (2006), “Goals Ambiguity, and performance in u.s. federal programs and agencies, Dissertaion”,The University of Georgia.
-Cummings, S.N, Norgaard, O., (2004), “Conceptualising State Capacity: Comparing Kazakhstan and Kyrgyzstan”, In Political Studies 52 (4), pp. 685–708.
-Davis, G.C., (2000), “Conclusion: policy capacity and the future of governance”, Sydney: Allen & Unwin.
-Donaldj calista, (1995), “policy implementation.Mrist college”, New York, pp.117.
-Fellegi, I.,(1996), “Strengthening our policy capacity”, Ottawa, ONT. Canadian center for management development.
-Honadle, B. W., (1981), “A capacity-building framework: A search for concept and purpose”, In Public Administration Review 41 (5), pp.575–580.
-Kurzer, P., (1997), “Decline or Preservation of Executive Capacity?”, Political and Economic Integration Revisited, In JCMS: Journal of Common Market Studies 35 (1), pp. 31–56.
-Kwon. H., Cho .H.J., Moon. I, Choi. J, Park. D. and Lee. Y., (2010), “Advanced Korean Industrial Safety and Health Policy with Risk Assessment Safety and Health at Work”,1, pp.29-36.
-Painter, M. Pierre, J., (2005), “Unpacking Policy Capacity: Issues and Themes”, In Challenges to State Policy Capacity. Edited by Painter M, Pierre J.Hampshire and New York: Palgrave MacMillan, pp. 1-8.
-Peters, B. G., (1996), “The policy capacity of government”, [Hull, Quebec]: Minister of Supply and Services Canada (Canadian Centre for Management Development research paper No. 18).
-Richardson, W., (2007), “Public policy failure and fiasco in education: perspectives on the British examinations crises of 2000-2002 and other episodes since 1975”, Oxford Review of Education Routiedge, Vol. 33, No. 2,
pp. 143-160.