- آیتی، الف.، باقری، م.، (1394)، "روش پوششی برای مسیریابی بهینه قطار سبک شهری"، پژوهشنامه حملونقل، سال سوم، شماره اول.
-پورتیموری، م.، (1390)، "بررسی نقش توسعه حمل و نقل همگانی در کاهش مصرف سوخت: مورد مطالعه تهران"، مطالعات مدیریت ترافیک، ش 20.
- حسینی، س.م.، راستیان تهرانی، الف.، (1390)، "مدل ارزیابی فنی و اقتصادی عملکرد سیستم های اتوبوستندرو و قطار سبک شهری در کلان شهرهای ایران (مطالعه موردی: تهران) "، دهمین کنفرانس بین االمللی مهندسی حملونقل و ترافیک تهران - سازمان حملونقل و ترافیک تهران، معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران.
- حجازی، س.ج.، و اورک، الف.، (1395)، "روشهای انتخاب سیستمهای ریلی مناسب (مونوریل، قطار سبک شهری، مترو و تراموا)"، پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور، ارومیه، انجمن علمی دانشجویی عمران دانشگاه ارومیه.
- خاکساری، ع.، موسوی، م. ح.، محمودزاده و عبدالرضا رضایی ارج رودی، ع.ر.، (1390)، "برآورد قیمت سایهای آلایندههای زیستمحیطی ناشی از مصرف سوختهای فسیلی در بخش حملونقل"، مجموعه مقالات همایش ابعاد اقتصادی حملونقل شهری، پژوهشگاه نیرو، تهران.
- رضازاده، ر. رادمند، م.، و آهی، پ.، (1395)،"تاثیر شبکه مترو بر ساختار توسعه شهری در شهر تورنتو"، فصلنامه ساخت شهر، شماره 7، ص. 26-36.
- سازمان بهینهسازی مصرف سوخت (1389)، "طرح جامع ارزیابی خسارت وارده بر سلامتی حاصل از آلودگی هوای تهران"، دانشکده بهداشت دانشگاه تهران.
-سیفی پور، ر.، امینی، و افروز، ف.، (1391)، "تاثیرات افزایش قیمت سوخت بر تقاضای باری ریلی و سهم آن در حمل و نقل زمینی"، فصل نامه مهندسی حمل و نقل، سال سوم، شماره چهارم.
- عباس زادگان، م.، رضازاده، ر.، و محمدی، م.، (1394)، "بررسی مفهوم توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی و جایگاه قطار شهری تهران در آن، فصلنامه علمی پژوهشی باغ نظر"، مرکز پژوهشی هنر، معماری و شهرسازی نظر شماره هفده، سال هشتم.
- کاکاوند، الف.، (1394)، "اثرات متقابل سیاستهای حمل و.نقل در اقتصادی شهری"، کارشناس ارشد برنامهریزی شهری و منطقهای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) قزوین.
-نورالهی، ح.، برکپور، ن.، (1394)، "ارزیابی آثار احداث سیستم ریلی درون شهری بر کیفیت محیط شهری مطالعه موردی: خط یک قطار شهری مشهد"، فصلنامه مهندسی حملونقل، دوره: 5، شماره: 3.
- مطالعات جامع حملونقل و ترافیک شهر کرمانشاه، (1384)، "آمار گزارش مقایسه و ارزیابی گزینههای نهایی برای سال 1400.
- مشاور مترا، (1388)، "گزارشهای مطالعات مقدماتی خط یک قطار شهری کرمانشاه".
- مهاجری برج قلعه، ر.، نصرتی، س.ع.ر.، (۱۳93)، "بررسی و ارزیابی اقتصادی قطار سبک شهری"، دومین کنفرانس بینالمللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راهآهن، تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران.
- نعمت زاده، الف.، (1394)، "مقدمهای بر شناخت قطار سبک شهری"، مرکز مطالعات برنامهریزی شهری وزارت کشور
-Brand, D., Kiefer, M.R., Parody, T.E., and Mehndireatta, Sh.R. (2010), "Application of benefit – cost analysis to the proposed California high-speed rail system", Transportation Research Record, 1742, 11P.
-Douglas, Gordon (2010), "Rail transit identification and neighborhood identity. Exploring the potential for ‘community-supportive transit", Journal of Urban Design, Vol. 15. No. 2, pp.175–193.
-Dziauddin, M.F., (2014), “Measuring the effects of the light rail transit system on house prices in the Klang Valley, Malaysia”, Newcastle Universit.
-Elyasi, M.R., Faezi, S.F., Haghsheno-Sabet, M., Mazaheri, M. (2017), “An ANP-based Model for Location of Fixed Speed Cameras, International Journal of Transportation Engineering, Vol.5, No.1.
-Litman, T. (2004), "Comprehensive evaluation of rail transit benefits", Victoria Transport Policy Institute, Canada.
-Pak, P.S., Tsuji , K. and Suzuki,Y. (2015), “Comprehensive Evaluuation of New Urban Transportation Systems by AHP”, INT.J. Systems SCI., Vol.1 8, NO. 6.
-Topalovic, P. (2012), "Light rail transit in Hamilton: health, environmental and economic impact analysis, Social Indicators Research Journal", volume108, pp. 329-350.
-Weihua,Z., Huapu, L., Zhijun, G. and Qiang, L., (2015), Study on Method Evaluation Bus Rapid Transit (BRT) Scheme, Proceeding of the Eastern Asia Society for Transportation.