امروزه مفهوم واقعی رقابت در بازار حمل و نقل ریلی، به معنای کیفیت محصول و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافرین می باشد. با توسعه و بهبود اقتصاد بازار، الگوی بازار حمل و نقل در حال شکل گیری است. برای ادامه ی توسعه ی فعالیت شرکت های حاضر در بازار حمل و نقل ریلی، افزایش رقابت در ایجاد تقاضای مسافر وگسترش سهم بخش مسافری از بازار، بایستی انطباق بیشتری بین محصولات حمل و نقل ریلی و نیازمندی های جامعه و مسافرین وجود داشته باشد. مهمترین عامل جذب مسافر در راه آهن، کیفیت خدمات ارائه شده به مسافرین بخش حمل و نقل ریلی است. این مقاله به تحلیل وضعیت فعلی کیفیت خدمات مسافری، معضلات و مشکلات موجود در خدمات مسافری راه آهن می پردازد و برای بهبود این هدف راهکارهایی پیشنهاد می کند. کیفیت خدمات مسافری راه آهن به مثابه ی مفهوم خدمات نوآورانه، کیفیت تجهیزات را تضمین نموده و استانداردهای کیفی متناسب با نیاز مسافر و خدمات ارائه شده را به منظور دستیابی به حداکثر رضایتمندی مسافرین ارائه می کند.
نظری زاده, فرزانه, فخرایی گشتی, محمود, علیپور صبحی, حمید, & فاطمه اسمعیلی, الهام. (1397). تحلیل کیفیت خدمات حمل و نقل مسافری در راه آهن. جاده, (), -.
MLA
فرزانه نظری زاده; محمود فخرایی گشتی; حمید علیپور صبحی; الهام فاطمه اسمعیلی. "تحلیل کیفیت خدمات حمل و نقل مسافری در راه آهن". جاده, , , 1397, -.
HARVARD
نظری زاده, فرزانه, فخرایی گشتی, محمود, علیپور صبحی, حمید, فاطمه اسمعیلی, الهام. (1397). 'تحلیل کیفیت خدمات حمل و نقل مسافری در راه آهن', جاده, (), pp. -.
VANCOUVER
نظری زاده, فرزانه, فخرایی گشتی, محمود, علیپور صبحی, حمید, فاطمه اسمعیلی, الهام. تحلیل کیفیت خدمات حمل و نقل مسافری در راه آهن. جاده, 1397; (): -.